Pagina 1 van 1

Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 15 nov 2021, 21:41
door FanThomas
Beste forumleden,
Ik heb de dankbare taak om een aanzienlijke verzameling kunstwerken in kaart te brengen. Veel werken heb ik al kunnen toeschrijven. Er zijn er echter nog een aantal waarvan ik graag zou achterhalen wie de maker is. Graag doe ik een beroep op uw expertise. Hierbij dan ook aan u het vriendelijke verzoek om eens te kijken naar de volgende signatuur. Alle hulp is welkom. Jaartal lijkt 1918 te zijn.
Groet, Thomas

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 08:09
door mark plaat
Ik word er moedeloos van om elke keer als een voorwerp in de bak wordt gegooid om
daar moeite voor te doen.
Ik zie het zelfs als respectloos, lees de instructie hoe te handelen.
We zijn geen waarzeggers...ook geen tovenaars dus nog een keer.
ACHTERKANT DUIDELIJKE VOORKANT DUIDELIJKE AFBEELDING HANDTEKENING
Dan volgt onze vrijwillige taak om iemand te helpen.
Dus aan het werk....of niet

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 09:28
door FanThomas
Beste Mark,

Allereerst mijn excuses! Ik begrijp dat een verzoek en in vervolg het achterwege blijven van de gevraagde foto's van het geheel en de achterzijde ietwat oneerbiedig kan overkomen. Dit is in geheel niet de bedoeling. Bij dit bericht de benodigde aanvulling in de vorm van twee foto's. Een van de voorzijde van het werk en een foto van de achterzijde. Op de achterzijde zit een etiket van Kunsthandel P.J. Rijnbout te Utrecht. De afmetingen (bxh) zijn incl. de lijst 60 cm x 80 cm. Hoop dat het op deze wijze voor u wat duidelijker is. Mocht er meer informatie nodig zijn, dan hoor ik dat graag.
Groet, Thomas

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 13:52
door mark plaat
FanThomas Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Mark,
>
> Allereerst mijn excuses! Ik begrijp dat een
> verzoek en in vervolg het achterwege blijven van
> de gevraagde foto's van het geheel en de
> achterzijde ietwat oneerbiedig kan overkomen. Dit
> is in geheel niet de bedoeling. Bij dit bericht de
> benodigde aanvulling in de vorm van twee foto's.
> Een van de voorzijde van het werk en een foto van
> de achterzijde. Op de achterzijde zit een etiket
> van Kunsthandel P.J. Rijnbout te Utrecht. De
> afmetingen (bxh) zijn incl. de lijst 60 cm x 80
> cm. Hoop dat het op deze wijze voor u wat
> duidelijker is. Mocht er meer informatie nodig
> zijn, dan hoor ik dat graag.
> Groet, Thomas

Sorry Thomas dat ik wat fel reageerde maar soms is het om moedeloos van te worden..
Maar mijn eerste opwelling was J H H Gommer 1906
Maar is een schot in de ruimte,ben aan het zoeken maar kan nog niets vinden.
Zal blijven zoeken.

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 14:30
door FanThomas
Begrijp het hoor Mark. Het was stom van mij om de overige informatie niet te verstrekken, was in mijn geval een verkeerde timing ;-). Weet in ieder geval dat het meedenken enorm wordt gewaardeerd! Ik ga vanavond ook nog eens verder zoeken. Helaas is de signatuur niet duidelijker vast te leggen; deze lijkt door de jaren heen aangetast te zijn. Bedankt voor je reactie en mocht je nog wat vinden, dan hoor ik het graag van je!
Groet, Thomas

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 18:07
door hildedriessen
Lijkt me niet Nederlands. De afgebeelde plek is sowieso buitenlands, maar ook de tekenwijze doet me erg onnederlands aan.

Re: Herkent iemand de signatuur?

Geplaatst: 16 nov 2021, 18:22
door FanThomas
Hoi Hildedriessen, dat idee bekroop mij inderdaad ook al, puur afgaande op de afbeelding dan. Bedankt voor je reactie en het delen van je zienswijze!
Groet, Thomas.