Pagina 1 van 1

oude kaarten (druktechniek welke)?

Geplaatst: 05 aug 2021, 16:38
door Dramacydril
Hoi

Ik heb hier 12 prents van o.a. m.merian.
Dit zijn allemaal kaarten.Sommige prenten hebben vouwlijnen overgenomen van het origineel. Waarschijnlijk een print uit een printer maar kan het ook mis hebben. Het papier heeft relief/ribbels. Wie helpt me met meer info over deze druktechniek. Ik zie namelijk kleine puntjes bij een macro foto. Enige waarde of prullenbak. Liggen in de weg.

Alvast bedankt

Re: oude kaarten (druktechniek welke)?

Geplaatst: 05 aug 2021, 18:00
door mp.kunst
Kleine puntjes duidt op een moderne druk.
De kringloop is er altijd nog blij mee.

Re: oude kaarten (druktechniek welke)?

Geplaatst: 05 aug 2021, 21:11
door Dramacydril
Dank je voor je bericht. Dat dacht ik ook al, nu bevestigd.