Pagina 1 van 1
Van wie is dit werk?
Geplaatst: 30 jun 2021, 10:09
door Myrchelle
Wie kan me laten weten van wie dit werk is?
Ik heb het gekregen via het werk een jaar of 20 geleden, en sindsdien hangt het aan de muur.
De directeur destijds gaf aan dat het iets was om te bewaren 'voor later' omdat het "Tamelijk kostbaar" is.
Maarja..... in vergelijking met wat?
En van wie het werk is? Helemaal geen idee!
Re: Van wie is dit werk?
Geplaatst: 30 jun 2021, 10:57
door Hart
Jaja, iedereen had 'm vorige week al gezien, Myrchelle. Het is een goeie litho, nummer 13 van een oplage van 200. De signatuur is nogal aanstellerig onleesbaar (Duval?) maar geen mij bekend handschrift. Er lijkt een titel te staan "Bram à Jan", wat dan zou leiden tot een graficus die Bram heet. Ik ken rond 1993 alleen Bram Bogart, maar die werkte heel anders. Tenzij hij misschien iets van deze Jan heeft willen nadoen, als hommage. De Brammen uit deze periode van de RKD vind je hier: https://rkd.nl/nl/explore/artists#search=advanced&sa%5Bkunstenaarsnaam%5D=bram&filters%5Bperiode%5D=1992%7C%7C1996&facets%5Bperiode%5D%5Bstart%5D=1992&facets%5Bperiode%5D%5Bend%5D=1997&facets%5Bperiode%5D%5Bgap%5D=1&start=0
Kostbaar? Nee. Met 200 euro is het mooi betaald. Er zijn er 200 van gedrukt en de kunstenaar is geen beroemdheid. Maar de artistieke kwaliteit is wel verdraaid hoog. Ik snap dus ook niet waarom ik Bram niet te pakken krijg.
Re: Van wie is dit werk?
Geplaatst: 30 jun 2021, 12:51
door Myrchelle
Ik heb op mijn vorige post geen reacties gekregen in mijn mail én vond m zo snel niet terug hier dus dacht dat er iets verkeerd was gegaan.
In mijn profiel zag ik ook geen geplaatste berichten
Vandaar nog een keer geplaatst.
Bedankt voor je uitleg, ik hoop dat er mensen zijn die dit inderdaad onleesbare handschrift herkennen/kunnen plaatsen