IK HEB EEN ECHTE REMBRANDT!!!!!!!
Geplaatst: 21 mei 2021, 10:34
...... althans. Misschien. De titel trekt in ieder geval de aandacht 
Ik heb een ets gekocht. De enige reden is eigenlijk omdat de naam van Rembrandt erop staat. Had deze naam er niet op gestaan, had ik het waarschijnlijk laten hangen.
Persoonlijk had ik dit nooit in verband gebracht met deze Nederlandse Meester. Inmiddels weet ik meer.
Helaas ben ik geen kunst kenner. Ik weet er vrijwel niks van. Na een research periode van enkele uren ben ik erachter, dat:
- Dit een Ets is
- Met de afbeelding van Jan Cornelis Sylvius erop
- En iets wat lijkt op een handtekening van Rembrandt.
Afijn. Inmiddels weet ik dat een Ets interessant is als de meester hem zelf heeft gemaakt. Als de handtekening klopt en origineel is, is die kans heel aannemelijk.
Dus: ik heb de handtekening onderzocht. Ik zie veel overeenkomsten met handtekeningen die ik op Google kan vinden. Maar goed, mijn conclusie is slechts een kwartje waarde.
Aantal feitelijkheden:
- Ets is oud, maar niet kapot.
- Gebruikte papier is oud. Ik ken het niet. Het oogt naar houtvezel.
Maar laat ik het verder kort houden. Ik ben opzoek naar informatie. Inmiddels heb ik meerdere musea aangesproken, maar deze lijken niet te antwoord. Ik denk door Corona en het feit dat ze nog steeds dicht zijn. Dus: daarom via hier. Kunnen jullie helpen?
Ik heb een ets gekocht. De enige reden is eigenlijk omdat de naam van Rembrandt erop staat. Had deze naam er niet op gestaan, had ik het waarschijnlijk laten hangen.
Persoonlijk had ik dit nooit in verband gebracht met deze Nederlandse Meester. Inmiddels weet ik meer.
Helaas ben ik geen kunst kenner. Ik weet er vrijwel niks van. Na een research periode van enkele uren ben ik erachter, dat:
- Dit een Ets is
- Met de afbeelding van Jan Cornelis Sylvius erop
- En iets wat lijkt op een handtekening van Rembrandt.
Afijn. Inmiddels weet ik dat een Ets interessant is als de meester hem zelf heeft gemaakt. Als de handtekening klopt en origineel is, is die kans heel aannemelijk.
Dus: ik heb de handtekening onderzocht. Ik zie veel overeenkomsten met handtekeningen die ik op Google kan vinden. Maar goed, mijn conclusie is slechts een kwartje waarde.
Aantal feitelijkheden:
- Ets is oud, maar niet kapot.
- Gebruikte papier is oud. Ik ken het niet. Het oogt naar houtvezel.
Maar laat ik het verder kort houden. Ik ben opzoek naar informatie. Inmiddels heb ik meerdere musea aangesproken, maar deze lijken niet te antwoord. Ik denk door Corona en het feit dat ze nog steeds dicht zijn. Dus: daarom via hier. Kunnen jullie helpen?