Pagina 1 van 1
japanse vaas
Geplaatst: 23 okt 2020, 05:22
door bernard1
Hallo,
Wie herkent deze stempel/vaas.Is dit authentiek.Groet.
Re: japanse vaas
Geplaatst: 23 okt 2020, 08:16
door mp.kunst
Dit is een Satsuma vaas. Het stempel “made in Japan” geeft al aan dat de vaas relatief modern is. De Japanse karakters in het stempel zeggen Kinkozan Tsukuru (door Kinkozan gemaakt). Door de manier dat het stempel er uit ziet denk ik dat deze vaas stamt uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Deze vazen met dit decor werden hoofdzakelijk gemaakt voor de westerse wereld en zijn bij scheepsladingen tegelijk gemaakt met een decoratie in verschillende kwaliteiten.
Re: japanse vaas
Geplaatst: 23 okt 2020, 12:02
door bernard1
Bedankt voor de gedetailleerde info.Dit is dus niet veel waard als er veel van gemaakt zijn.