Pagina 1 van 1

Hulp gevraagd.

Geplaatst: 20 sep 2020, 11:51
door Frankdeneerste
Allen,

Iemand een idee wie dit schilderde?
Olie op doek (herdoekt), en gesigneerd maar ik twijfel over de handtekening. Moet gerestaureerd en gepoetst worden. Ongeveer 60 x 40 cm
Kan het T. Gudin zijn ? Daar vind ik wel info over terug...
Hartelijk dank, en fijne zondag nog.

Re: Hulp gevraagd.

Geplaatst: 20 sep 2020, 15:30
door Hart
Nee, als die bruine vlekkenpartij onderin hoort niet in de voorstelling. Die is later ontstaan, door verwaarlozing. En als daar dan overheen gesigneerd wordt, is dat al einde verhaal. Op zich staat de naam er goed, T.Gudin volgens de schrijfwijze van die tijd. Het schilderij is trouwens best door een goede kunstenaar gemaakt. Maar de meest linkse strook zee lijkt door zonlicht kleur verloren te hebben. Dan moet veelal gevreesd worden dat het een ingekleurde repro is. Oftewel een oleografie. Misschien naar een echt werk van Gudin. Kijk goed of je sporen van papier aan de zijkanten ontdekt.

Re: Hulp gevraagd.

Geplaatst: 20 sep 2020, 16:38
door Frankdeneerste
Hey Hart, alweer een dikke merci voor je verhelderende antwoord. In de rapte had ik weer niet gezien dat die handtekening over de vlek heen zit. Ik zal dan inderdaad eens beter moeten leren kijken. Maar het zal dan zeker wel geen werk van Gudin zelf zijn, en zelfs als het een echt schilderij is, zal het de restauratie waarschijnlijk niet waard zijn. Dus hartelijk dank, geniet nog van de zondag.