Pagina 1 van 1

enig idee van wie dit werk kan zijn ?

Geplaatst: 04 aug 2020, 13:33
door hanselmans
Goede middag,

Beste mensen ,

Krijg dit werk aangeboden. Iemand enig idee wat de herkomst hiervan kan zijn + evt. waarde?

bvd en groet

Hans

Re: enig idee van wie dit werk kan zijn ?

Geplaatst: 05 aug 2020, 16:55
door mark plaat
zat er ook een vergrootglas bij ??
Advies nog een poging doen ….maar dan de monogram groter maken .
Gevolg daar van is dat, de kans groter wordt op herkenning..

Re: enig idee van wie dit werk kan zijn ?

Geplaatst: 05 aug 2020, 19:15
door hanselmans
Hallo Mark Dank voor je opmerking tip.....heb geprobeerd het monogram te vergroten. Of het er duidelijker op wordt ? Er wordt gesuggereerd dat het een werk van e.o.a. F Hoos zou zijn. ....geen idee.....

Re: enig idee van wie dit werk kan zijn ?

Geplaatst: 05 aug 2020, 20:08
door scholte
Ja, dezelfde foto uitvergroten kunnen wij ook. Er is nog steeds met geen mogelijkheid vast te stellen welke letters er staan.

Het is een oorlogsschilderij, dus van '40-'45. Dat zie je aan de lijst. Daar werden toen zulke rare, veel-te-grote ornamenten op gezet. Door materiaalgebrek èn omdat de moffen dat mooi vonden. Een aantal snelle broodschilders die allemaal ongeveer zo werkten leverden aan de bezetter : Henk van Leeuwen, Wim van Norden etc.