Pagina 1 van 3

Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 14 jan 2006, 09:10
door Kees Robbemond

Wie kan mij helpen aan informatie over de schilder/tekenaar Meeuw van Rotterdam?

Kees

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 09 mar 2006, 11:42
door Henk Littel
Volgens mij tekende deze Meeuw van Rotterdam lang
in de Dagblad "De DORDTENAAR" ongeveer 40 jaar geleden denk ik.
Ik heb 1 tekening van hem hier in mijn computer en dat is van een stukje dijk in Dordrecht waar ik zelf woon.
Maar zelf wil ik er ook wel meer over te weten komen.

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 24 mar 2006, 11:23
door J van der Knijff
Heer Robbemond,
Ik kwam bij het zoeken naar Meeuw van Rotterdam uw naam tegen. U vraagt om informatie over bovengenoemd persoon. Die heb ik jammer genoeg niet voor u. Waarom dan wel reageren? Omdat ik al een aantal jaren een tekening van hem bezit met een voorstelling van de Oude Haven van Vlaardingen.
Oit haalde mijn vrouw die weg bij de vuilnis en sindsdien hangt de tekening bij ons in huis. Verder weet ik dus niets van de tekenaar zelf. Jammer dat ik u in deze moet teleurstellen.

Met vriendelijke groet
J van der Knijff.

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 05 apr 2006, 12:31
door Joke Schippers
Beste meneer Robbemond

Op zolder vond ik onlangs een koker met diverse (pen)tekeningen van Vlaardingen gemaakt door Meeuw van Rotterdam.
Aangezien de tekeningen uit de nalatenschap van mijn man komen, kan ik ook niet meer navragen waar ze vandaan komen. Nieuwsgierig naar de maker ben ik op internet gaan kijken en vond deze site.
De naam van de kunstenaar zegt me niets en de tekeningen weg gooien is ook al zowat.
succes met uw zoektocht en mocht u iets meer over hem te weten komen wil ik dat graag lezen.

met vriendelijke groeten Joke Schippers

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 24 apr 2006, 20:44
door maurice
goedeavond mr.robbemond.
ik was ook op zoek naar info over de meeuw van rotterdam.
maar kan ook niets vinden.
ik heb namelijk een pentekening van het (oude)feyenoord-stadion.
ik wilde vragen of u wanneer u wel info heeft dit aan mij door te sturen.
bij voorbaat dank.

vr. gr.

M.Mouthaan

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 30 apr 2006, 13:18
door Bram Verloop
Goeiemiddag Kees,

Ik kan je wel iets vertellen over hem. Niet dat ik hem persoonlijke ken, ik ben een goeie kennis van zijn broer. Meeuw tekent niet meer, hij is diep in de 70. Wel heeft hij nog tekeningen thuis. Hij woont in de buurt van Zaltbommel en reist veel.
Meeuw komt van origine uit de Hoekse Waard; Puttershoek om precies te zijn.

Mocht je meer willen weten, geef het me te kennen en wellicht kan ik het voor je uitvogelen.

Groetem, Bram Verloop, Rotterdam.

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 30 apr 2006, 13:22
door G de Klerk
Ik heb een tekening van de Koninginnekerk te Rotterdam ( kralingen ).
Deze kerk is nu gesloopt.
Kan U mij iets vertellen over de waarde van deze tekening.
Ik heb deze tekening lang geldeden op de Coolsingel gekocht.

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 04 jan 2007, 20:11
door hoogerwaard
Geachte heer, met plezier heb ik gelezen dat u bekend bent met de broer van de Meeuw van Rotterdam.
Ook ik bezit een tekening van de Koninginnekerk. Graag zou ik meer informatie willen hebben betreffende de tekening; zoals bv de periode van de tekening.
Het leuke is nl dat ik ook nog een oude postkaart van de kerk heb maar met essentiele verschillen, zoals verlichting en beplanting.
Graag zou ik een reactie hieromtrent van u ontvangen. Ria

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 27 feb 2010, 16:43
door jan ewoud
goede middag,
ik ben in het bezit van een olieverf schilderij van meeuw van rotterdam, een jonge Feike Asma(organist) achter de klavieren van een kerkorgel.
prachtig sfeer beeld, wie kan mij meer vertellen over de schider

Re: Meeuw van Rotterdam

Geplaatst: 25 mar 2012, 01:02
door P,hoek
Hallo Jan Ewoud.
Ik ben een broer van Meeuw en woon in New Zealand.
Ik kan me het schilderij nog voorstellen Feike Asma was zijn favoriete organist,hij[ m,n broer] speelde ook orgel.Ik ben wel laat met de reactie omdat ik nooit naar deze website gekeken heb.
Ik zelf woon al 30 jaar in N.Z
M,n broer schreef in de jaren 50 ook toneel stukken en schreef en tekende strip verhalen ik heb zelf ook nog een kinderboek van hem dat is iutgegeven.
Als iemand nog meer wil weten mail naar vanrotterdam@xtra.co.nz
Vriendelijke groet Anton van Rotterdam