Pagina 1 van 1

Potloodtekening(?) wie herkent deze (hand)tekening?

Geplaatst: 05 mei 2020, 16:29
door Nita-kunst
Goedendag,

Ik heb dit bij toeval ergens gevonden en vroeg mij af of iemand deZe handtekening herkent.

Het lijkt mij een potlood tekening links staat Binnenhof Den Haag, dan staat er eigen druk en een onleesbare (voor mij) handtekening.

Het betreft een tekening van de poort van het Binnenhof in 1889.

Wie weet hier meer van?

Mvg,
Nita

Re: Is het waard op echtheid controleren?

Geplaatst: 05 mei 2020, 17:05
door Nita-kunst
Even wat filters gebruikt om hem weer wat duidelijker te maken tekening is erg donker geworden. Ook ingezoomd om de handtekening en wat filters gebruikt om hem beter leesbaar te maken.

Mvg,
Nita

Re: Potloodtekening(?) wie herkent deze (hand)tekening?

Geplaatst: 06 mei 2020, 10:39
door halloooNL
Eigen druk.

Dan is het een ets of zeefdruk en geen tekening.



Grt

Re: Potloodtekening(?) wie herkent deze (hand)tekening?

Geplaatst: 06 mei 2020, 14:52
door Nita-kunst
halloooNL Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eigen druk.
>
> Dan is het een ets of zeefdruk en geen tekening.
>
>
>
> Grt


Oke dan weet ik dat alvast. Bedankt.

Hoe zou ik het verschil kunnen zien?
Kan het eventueel iets waard zijn?

Mvg,
Nita

Re: Potloodtekening(?) wie herkent deze (hand)tekening?

Geplaatst: 06 mei 2020, 15:53
door halloooNL
Ik heb dat ook geleerd via deze site.....

Zag wel dit op google

Alles draait om de maker en oplage kwa waarde

Re: Potloodtekening(?) wie herkent deze (hand)tekening?

Geplaatst: 06 mei 2020, 20:18
door Nita-kunst
halloooNL Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb dat ook geleerd via deze site.....
>
> Zag wel dit op google
>
> Alles draait om de maker en oplage kwa waarde


Thanks, zal het voortaan indeed zelf opzoeken ;)

Ik heb hem uit zijn lijstje gehaald, dit is duidelijk een ets. Ook voelt het wat ruwig aan.

Hierbij ook de foto’s