Doorgaan naar inhoud

wie kan mij informatie geven over ' Hendrik Kruys' een nederlands kunstschilder?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • scholte Offline

Re: wie kan mij informatie geven over "Hendrik Kruys" een nederlands schilder van de hollandse school .

Bericht door scholte »
Niemand. Je hebt al antwoord gehad. Hendrik Kruys bestaat niet in de Nederlandse kunstgeschiedenis. En dat is ook geen wonder, want het is een kopie naar een Larense School voorstelling en de schilderkunstige kwaliteit is laag. In de lijst heeft ooit een veel beter schilderij gezeten.
  • Kuusamon Offline

Re: wie kan mij informatie geven over ' Hendrik Kruys' een nederlands kunstschilder?

Bericht door Kuusamon »
Het is een oud bericht zie ik, maar ik heb precies dezelfde maar dan geschilderd door Hendrik Gooyer of Gooier, die een ver familielid blijkt te zijn. Ik weet niet van welke schilder dit tafereel een kopie is. maar ik hoorde van mijn moeder dat haar ome Henk of Hendrik regelmatig in het museum te vinden was en daar terplekke schilderijen na schilderde. Dat was gewoon toegestaan in de 50er jaren.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie