Pagina 1 van 1

rare kop.

Geplaatst: 29 nov 2019, 13:34
door van_oma
Weet u wie dit gemaakt heeft? Is het een tekening, litho, gravure? Het is 24x18cm op papier, in een lijst die van achter dicht geplakt is. Er staat iets boven ' Fod & Künsten' of dergelijke. Hij was al voor de oorlog in onze familie.

Re: rare kop.

Geplaatst: 29 nov 2019, 14:20
door Hart
Het is een nogal zeldzame ets uit 1921 van de bekende Duitse expressionist Lovis Corinth. Er staat ' Tod & Künstler', dus 'de Dood en de Kunstenaar'. De waarde is afhankelijk van toestand en eventueel van notaties, nummering e.d., specialistische factoren die ik niet paraat heb, maar deze ets is al eens voor meer dan 4000 euro verkocht.

Re: rare kop.

Geplaatst: 29 nov 2019, 19:05
door van_oma
Wat fijn! Hij stond al klaar voor de kringloopwinkel, net op tijd dus. Ik heb even gegoogelt, Louis Corinth is in Zandvoort gestorven en onze ets is daar in de Brederodestraat bij kunsthandel ‘Sint Jan’ ingelijst. Dat maakt het extra bijzonder!