Wapenschilden op zwart handgeblazen glas
Geplaatst: 07 okt 2019, 21:15
Weet iemand iets meer over dit beschilderd zwart ondoorzichtig glas, weliswaar amateuristisch, met 3 wapenschilden en verguld?
Het is handgeblazen de ziel zit niet in het centrum van de bodem en de sierrand gaat van dik naar dun. Het leek mij eerst een viskom maar dan van zwart glas. Een zaklamp schijnt niet door het glas dus het is volledig ondoorzichtig. Daarom dacht ik dat het glas op zijn minst erg oud is, de beschildering weet ik verder weinig over.
Voor wapenschilden dacht ik:
Berlijn (beer)
Brugge of vlaanderen/nederland/oranje?(rode leeuw)
En de derde geen idee
Het is handgeblazen de ziel zit niet in het centrum van de bodem en de sierrand gaat van dik naar dun. Het leek mij eerst een viskom maar dan van zwart glas. Een zaklamp schijnt niet door het glas dus het is volledig ondoorzichtig. Daarom dacht ik dat het glas op zijn minst erg oud is, de beschildering weet ik verder weinig over.
Voor wapenschilden dacht ik:
Berlijn (beer)
Brugge of vlaanderen/nederland/oranje?(rode leeuw)
En de derde geen idee