Pagina 1 van 1

Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 09:50
door Rosita24
Ik kwam dit schilderij tegen. Nu zou ik het eventueel willen kopen maar aangezien ik helemaal geen verstand heb van schilderijen zou ik zomaar te veel kunnen betalen.
Ik vraag me dus af wat dit schilderij ongeveer waard is.

Het zou een schilderij zijn van frantisek dolezal.

Iemand die me er iets meer over kan vertellen?

Alvast bedankt.

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 16:45
door Tomjan88
Hallo Rosita.

Als je de naam van de schilder in Google gooit vindt je al een heleboel. Ik kom ook zo maar wat verkoopresultaten tegen.
Maar ik vermoed dat dit schilderij EUR 425, waard is. Maar serieus, zet er gewoon even bij dat je het op Marktplaats hebt gezien.
Dat zie je direct als je op de schilder zoekt.

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 16:58
door Rosita24
Sorry, het was niet mijn bedoeling om daar geheimzinnig over te doen. Ik wilde gewoon graag weten wat ongeveer de waarde is. Voor het zelfde geld betaal ik blind die 425,- voor iets wat 100,- waard is.

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 17:44
door mp.kunst
Ik heb eerder ook gezocht naar de schilder die deze handtekening gebruikte en er toen iets over geplaatst op Museumserver.
https://www.museumserver.nl/phorum/read.php?4,24103,26830#msg-26830

Over Frans Doležal vond ik ook nog dit: http://www.krul.org/Genealogie/dole_al_frans_1070931922.html


Frantisek Doležal maakt abstracte schilderijen.

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 18:20
door uverb
425 euro is echt een veel te hoog bedrag voor deze zeer middelmatige madonna.

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 18:39
door van_oma
Wie een Maria met Kind wil, kan veel beter op Catawiki kopen. Dan betaal je in ieder geval ongeveer wat anderen er ook voor over hebben:

https://www.catawiki.nl/s/?q=madonna&sort=relevancy_desc

Re: Vraag over schilderij

Geplaatst: 27 feb 2019, 20:46
door Rosita24
Dank voor jullie reacties.
Ik ga zeker eens op catawiki kijken.