Pagina 1 van 1
Monogram avD of cvD
Geplaatst: 02 mei 2018, 00:03
door Rezoer
Wie kan mijiets vertellen over de maker, het schilderij is in ieder geval van voor 1922 en wellicht van voor 1911
Monogram is volgens mij avD of cvD maar is erg moeilijk leesbaar
Het schilderij is ooit in Parijs geweest getuige de stickers achterop
Re: Monogram avD of cvD
Geplaatst: 02 mei 2018, 12:38
door uverb
Dat monogram zou nog een paar meer lettercombinaties kunnen voorstellen, een flinke puzzel. Er kan ook zomaar GdB staan... Die rare kleine middenletter heb ik zo hoog nooit eerder in een monogram gezien.
Het spieraam is inderdaad een eeuw oud, maar het doek op de achterkant niet. Is het schilderij zichtbaar bedoekt, verdoekt?
Re: Monogram avD of cvD
Geplaatst: 02 mei 2018, 19:48
door Rezoer
De D is op het schilderij vrij duidelijk de rest is inderdaad lastig.
ik heb het schilderij twee maanden geleden laten restaureren , de restaurateur raadde mij ook aan om uit te zoeken van wie het werk is.
Ik heb hem toen ook de vraag gesteld of het eventueel een nieuwer doek op een oud spieraam kon zijn maar volgens hem was dat niet zo.
Hij heeft wel een kant van het doek losgehaald om vuil te verwijderen dus ik neem aan dat hij het wel heeft kunnen zien.
De achterkant van het schilderij lijkt op de foto wel lichter dan in het echt.
Re: Monogram avD of cvD
Geplaatst: 02 mei 2018, 22:42
door Rezoer
Ik weet dus niet of het verdoekt is , ik kan het niet zien.