Pagina 1 van 1

abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 21 mar 2018, 20:03
door belt0050
heden in bezit gekregen een ets naar schilderij van Abraham van Diepenbeeck. Te weten Christus voor Caiaphas (Cayphas). Dit schilderij hangt in hetBrukenthal National Museum.

Op ets staat tevens de naam Rombout van den Hoeye Ex. Dit dus ws de maker van de ets.
op het papier zijn duidelijk de inprint van de plaat te zien (tevens is de structuur van daar waar plaat papier heeft gedrukt fijner!)

Kan niemand mij vertellen of dit iets is waar ik zuinig op moet zijn, dan wel of het oud is?

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 21 mar 2018, 21:56
door sytze
Nee, het is weliswaar een echte kopergravure (en geen ets), maar een afdruk van de originele koperplaat op 20ste eeuws geschept papier. De waarde is dus nihil.

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 14 mei 2018, 21:46
door belt0050
sytze Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, het is weliswaar een echte kopergravure (en g


Denk dat je in dit geval toch naast zit.


mv.gr,

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 14 mei 2018, 23:55
door ariekunst
Belt lekker zo blijven denken sytze weet waar hij het over heeft.

ga ermee naar veilinghuis en je weet het zeker......nihil

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 15 mei 2018, 07:30
door belt0050
ariekunst Schreef:
-------------------------------------------------------
> Belt lekker zo blijven denken sytze weet waar hij
>
> ga ermee naar veilinghuis en je weet het zeker....

Is getaxeerd door Sotheby's .. tussen de 500 en 700

Noem ik niet nihil. Waarvan akte

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 15 mei 2018, 13:02
door uverb
"I suggest you contact a local auction house, which might have more of an expertise on this subject."

Ze zegt dus expliciet dat ze niet genoeg weet. En zulke jonge deerntjes leren bij Sotheby's hun afpoeiermailtjes met mooie taxaties te schrijven.... :)

Re: abraham van diepenbeeck / rombout van den hoeye

Geplaatst: 15 mei 2018, 14:45
door sytze
Nou, die local auction houses nemen hem ook niet, so I suggest you put it on Marktplaats, de beste indicatie voor marktwaarde. Kost niets, verplicht tot niets. Als iets waarde heeft, komen er vanzelf biedingen.