handtekening 2
Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
Moderator: admin
Re: handtekening 2
Bericht door uverb »Schilderspel is een raadselachtig pseudoniem, waar misschien alleen Delfgauw, misschien ook anderen als Terhell of iemand van de familie Knikker achter schuil gaan. De signatuur Schilderspul komt ook voor. De waarde van zulk werk is niet hoog. Dit is een voorbeeld:
https://www.kunstveiling.nl/veiling-main/25297/k-schilderspel-werkje-van-40-30-gemeten-zonder-lijst/
https://www.kunstveiling.nl/veiling-main/25297/k-schilderspel-werkje-van-40-30-gemeten-zonder-lijst/
Re: handtekening 2
Bericht door busdriver »Dank u voor de info. Van de naam Delfgauw had ik ook gehoord, met als pseudoniem K. Schilderspel.
Op mijn schilderij staat als voorletter een "L" of "C".
Op mijn schilderij staat als voorletter een "L" of "C".
Re: handtekening 2
Bericht door uverb »Misschien noemde hij zich Karel en Carel. De naam Schilderspel bestaat niet en heeft nooit bestaan, dus dat zal toch de zelfde maker moeten zijn. Twee schilders zullen dat pseudoniem niet allebei onafhankelijk van elkaar verzonnen hebben.
Re: handtekening 2
Bericht door sytze »Klopt ten dele. In die periode werden er veel schilderijen zonder signatuur aan de handel geleverd. Die handelaren schreven er dan zelf een naam onder die goed in de markt lag. Het ging in die tijd om overleven, niet om het opbouwen van artistieke reputaties. De signatuur Schilderspul kom je op heel verschillende schilderijen tegen. Volgens mij ook op werk van Jan Kelderman.
Re: handtekening 2
Bericht door busdriver »Bedankt voor de reacties. Ik ben in ieder geval weer een stuk wijzer geworden.