Pagina 1 van 1

Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 15:48
door pmeent
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad een schilderij is van P Wagemans .

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 19:09
door uverb
Dat schilderij van het Singel in A'dam is vele malen door hem afgebeeld en 'signed all over' van Pieter Wagemans, ongeacht of die signatuur nou van hem zelf is of niet:

https://www.google.nl/search?tbm=isch&q=Pieter+WAGEMANS+(1879+bloemenmarkt&chips=q:pieter+wagemans+1879+bloemenmarkt,online_chips:1955+bloemenmarkt&sa=X&ved=0ahUKEwjTmMCBtZnZAhVB3qQKHQMmAxsQ4lYIKigE&biw=1680&bih=919&dpr=1

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 19:19
door pmeent
Bedankt voor de reactie. ik ben ook benieuwd of dit schilderij waarde heeft.

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 20:58
door uverb
Dit is een voorbeeld van een veilinguitslag. Het formaat heeft wel invloed op de prijs:

http://oi67.tinypic.com/1zp44jm.jpg

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 21:06
door pmeent
Dit schilderij heeft de afmeting 70 bij 50 cm

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 22:01
door uverb
Da's mooi groot. Verkopen kan bij veilinghuizen als De Eland of Vendu Notarishuis. Maar er zijn ook kunsthandelaars die Amsterdamse stadsgezichten kopen zoals deze: http://www.schilderijen-site.nl/contact/
We zitten anno 2018 aan het eind van een lange crisis in de kunst, en wie niet hoeft te verkopen kan beter nog wat wachten.

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 09 feb 2018, 22:03
door pmeent
Bedankt voor de info.

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 10 feb 2018, 11:23
door Bertvee
Deze Wagemans van de bloemenmarkt en met dezelfde afmetingen heeft bij Catawiki 457 euro opgebracht, Daar gaan dan wel 15% veilingkosten vanaf.

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 10 feb 2018, 12:35
door uverb
.. en deze bracht daar 827 euro op, waarvoor de koper dus 900 euro moest neertellen:


https://veiling.catawiki.nl/kavels/2456125-p-j-a-wagemans-1879-1955 van 50x70cm

Re: Is dit een schilderij van P Wagemans. Duidelijk de bloemenmarkt te Amsterdam.

Geplaatst: 11 feb 2018, 10:08
door sytze
Hier nog een handelaar/verzamelaar die A'damse stadsgezichten zoekt:

https://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/kunst-schilderijen-klassiek/m1254065574-benbonenberg-vr-stadsgezigichten-van-amsterdam.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr