Pagina 1 van 1

P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 16 nov 2017, 02:14
door Jonne
Kan iemand mij iets zeggen over dit schilderij van PJA Wagemans? Volgens mij is dit de Delfshaven in Rotterdam.
Het is al heel lang in onze familie, mijn opa heeft het ooit gekocht bij kunsthandel de Ster in Rotterdam ( sticker zit achterop) en het is op doek geschilderd.
Jonne

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 16 nov 2017, 07:59
door mp.kunst
Het is inderdaad Rotterdam. Nu zijn er twee mogelijkheden. Of PJA Wagemans heeft twee nagenoeg indentieke schilderijen gemaakt of iemand anders dan PJA Wagemans heeft een kopie gemaakt van dit schilderij.

http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/51heinraambrug.htm

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 16 nov 2017, 14:04
door Jonne
U kent het schilderij of in ieder geval de afbeelding, hebt u enig idee waar het bijna identieke zich bevindt?
En is iemand gespecialiseerd in PJA Wagemans zodat ik er eens naar kan laten kijken?
Vr. Groet, Jonne

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 16 nov 2017, 14:40
door Bertvee
Hierbij een foto van het schilderij van Wagemans.
Ik zou zeggen bekijk het en oordeel zelf.

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 30 aug 2018, 21:00
door Marja111
Beste Jonne,
Wij hebben ook een PJA Wagenmans schilderij van delftse haven in ons bezit.
hij is links onder gesigneerd.
ik heb hem laten taxeren datering 1945/1950.
hij is in goede conditie en ben van plan om deze te verkopen.
vrg marja kok

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 02 sep 2018, 09:22
door Jonne
Beste Marja,

Is bij de taxatie ook onderzocht of het een echte Wagemans is? Bijzonder dat die van jou links onder gesigneerd is en bij mij rechts onder.
Ik heb hem nog niet door een expert laten bekijken, zal dat spoedig doen.
Ben wel nieuwsgierig op wat voor waarde hij bij jou getaxeerd is en of er nou een aantal nageschilderde of misschien uit broodnood toch authentieke "Delfts havens"in omloop zijn.
Misschien leest een kenner dit en kan/wil deze hierop reageren?

Met vriendelijke groet,
Jonne

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 02 sep 2018, 20:38
door Marja111
Beste jonne
Het tydens de nationale taxatie dag ongeveer een jaar of 8 geleden bij federatie TMV getaxeerd op vervangings waarde van € 600.00
Vriendelijke groet marja

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 21 jun 2020, 13:19
door Weeghuisje
Hallo ik heb dat schilderij van Marja111 gekocht voor 175 euro.Ik weet dat er ook nog een geveild is ,allemaal net iets anders.
Het was een broodschilder.
Ik heb op dit moment 5 schilderijen van hem.
De kwaliteit verschilt nogal.
Groeten Ron v d Pavoordt

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 21 jun 2020, 15:52
door mp.kunst
Even ter aanvulling: Dit is niet Delfshaven maar de Delftsevaart. De Delfsevaart ligt in hartje centrum en dat ligt Delfshaven niet.
Op de schilderijen is de situatie van voor de oorlog te zien want dit deel van Rotterdam is nagenoeg volledig weggebombardeerd in mei 1940. Dit zou iets meer kunnen zeggen over de datering van de schilderijen.

Re: P.J.A. Wagemans

Geplaatst: 21 jun 2020, 18:56
door Jonne
Dank voor uw informatie, altijd leuk om meer te horen; ik heb dit schilderij van mijn grootouders (Rotterdammers) gekregen en moest beloven er zuinig op te zijn.
Achterop zit een stikker van een Rotterdamse kunsthandel.
Vriendelijke groet, Jonne