Pagina 1 van 1

determinatie

Geplaatst: 03 nov 2017, 20:38
door arnold
Beste leden , graag uw hulp gevraagd over dit onbekend voorwerp .

Mijn inziens heeft het iets te maken met de jaren 1933-1940 in Duitsland (opkomst van het Nazisme?). Mogelijk dat het bevestigd was op een soort vlaggenmast? En dat bij het stampen op de grond de klepels in de bol een geluid produceren . ?


enige informatie is welkom

B.v..d Arno

Re: determinatie

Geplaatst: 05 nov 2017, 14:11
door mp.kunst
Deze bel is meer uit begin van de 20st eeuw. Het is een Keizer Adelaar. Deze bel werd gemonteerd op een paardenspan die een koets- of slee trok.