Pagina 1 van 2

Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 26 dec 2004, 12:31
door J. de Vries
Ik heb een schilderij van M. Ottee. Kan iemand mij iets meer over deze schilder vertellen? Of het een bekende schilder is, of zijn werk nu nog van waarde is enz.

Bij voorbaat dank.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 31 dec 2004, 14:02
door Jean-Paul Mombers
Geachte J. de Vries,

Ik weet niet wie M. Ottee is. Wel heb ik onlangs een schilderij van Ottee in mijn bezit via een erfenis. Formaat 700 br. bij 500mm. hoog. Voorstellende een rivierlandschap met platte schuit (Veenschuit, Turfsteken?), links een boerderij een rechts een dorpje. Lokatie: Ergens aan de bergsche Maas of Biesbosch. Het komt uit een boedel uit Waalwijk en heeft daar ± 50 jaar in huis gehangen.
Het is een fraai schilderij en ademd m.i. een typisch Brabantse sfeer uit.
Graag wil ik inderdaad meer over deze schilder weten en de waarde van het schilderij.
Met vriendelijke groet:
J-P.B.M. Mombers, Haarlem
------
Via marktplaats.nl heb ik nog een bezitter gevonden die wil verkopen: (zie hieronder)

Eveneens iemand die een Ottee aanbiedt is:
Naam: Kiki Beets
Telefoonnummer: 013-4674421
Woonplaats: Tilburg
Regio: Noord-Brabant

Aangeboden: Havengezicht M. Ottee
Prijs: € 199,00
Beschrijving: Fraai havengezicht, waarschijlijk van Rotterdam, gesigneerd door M. Ottee.
Afmetingen 70 x 50 cm. In goede staat. (1 minime beschadiging) Geheel gereinigd en opnieuw in de vernis.Vakkundig geschilderd met fraaie lucht en licht.Vervoer e.d in overleg voor rekening koper.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 03 jan 2005, 18:22
door J. de Vries
Geachte heer Mombers,

Ik heb op onderstaande link ook een schilderij van Ottee gevonden. Deze heeft echter een aanzienlijk hogere waarde dan op markplaats.nl: namelijk 1.750 USD.

http://www.rubylane.com/shops/gardenartusantiques/item/158

Hopelijk kan iemand ons nog iets meer vertellen.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 31 jan 2005, 12:02
door Bas
Zou een pseudoniem kunnen zijn voor Arnoud van Gilst.

Zie www.schilderijen1850-1950.com onder Van Gilst.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 25 feb 2005, 10:33
door A. Th.J. Meijerink
Ik heb onlangs een schilderij van Ottee gekocht voorstellende de zijkant van een boerenhuis met halve open deur.
Het schilderij kostte euro 250,--

groeten

A. Meijerink

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 25 feb 2005, 10:34
door A. Th.J. Meijerink
Ik heb onlangs een schilderij van Ottee gekocht voorstellende de zijkant van een boerenhuis met halve open deur.
Het schilderij kostte euro 250,--

groeten

A. MeijerinkJ. de Vries schreef:

> Ik heb een schilderij van M. Ottee. Kan iemand mij iets meer
> over deze schilder vertellen? Of het een bekende schilder is,
> of zijn werk nu nog van waarde is enz.
>
> Bij voorbaat dank.


Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 19 mar 2005, 11:42
door D.Wallenburg
Over M. Ottee weet ik niet veel, alleen maar dat hij bekend is geworden met zijn schilderijen met paarden. Zelf heb ik twee schilderijen van Ottee t.w. 1 van een halve boerderij met een geopende bovendeur, waterpomp en zonnebloemen en 1 met drie paarden. Ook ik zal graag meer willen weten over deze schilder.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 20 apr 2005, 08:42
door Willem A. Jörg
Bij Peter Kiefer, Antiquariaat in Pforzheim, wordt in katalogus 56 onder # 5179 voor de veiling van 6/7 Mei een schilderij van Marc Ottee aangeboden voorstellende een rietbedekte boerenbehuizing aan het water bij zonsondergang.
Olieverf op linnen, 50 x 60 cm, gesigneerd, in een brede zwaar vergulde lijst.
Geschatte prijs € 600.--

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 14 aug 2005, 18:34
door Gerrit Heemskerk Kunsthandel
M. Ottee is een pseudoniem van A. van Gilst.

Re: Wie kent M. Ottee?

Geplaatst: 26 feb 2006, 12:03
door lisa ott
Wij hebben ook een schilderij in een zware lijst gevat, het stelt een ploeger voor met paarden op een akker. Het moet ook schoongemaakt worden maar ik weet niet of het schilderij deze kosten waard is. Verder ben ook ik nieuwsgiering naar v.Gilst, alias van Gilst
gr.Lisa