Pagina 1 van 1

Monogram M.B

Geplaatst: 10 okt 2017, 21:18
door Bertvee
Wie weet welke schilder dit schilderij gesigneerd heeft met het monogram M.B

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 12 okt 2017, 08:20
door sytze
Geen enkele. Want het is een Duitse reproductie waar iemand met een Nederlands handschrift 2 viltstiftletters op gekliederd heeft.

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 14 okt 2017, 13:21
door Bertvee
Ten eerste is het geen reproductie en ten tweede is er niet met viltstift op geschreven.
Heb het werk laten beoordelen bij een galeriehouder .

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 23 okt 2017, 23:36
door sytze
Ik weet het beter dan alle galeriehouders van Nederland.

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 25 okt 2017, 10:04
door Bertvee
Ja dat wil je ons graag doen geloven.

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 26 okt 2017, 14:47
door sytze
Joh, iedereen met een beetje ervaring met kunst ziet dat het een plaatje in het goedkoopste Hemalijstje is. Dus òf jij kletst uit je nek òf je galeriehouders. Ik gok op de eerste optie. En dat je je galeriehouders uit je duim zuigt. Het is gewoon een uitgeknipte reproductie naar een beroemd werk van Willem Maris:

https://i0.wp.com/www.lost-painters.nl/wp-content/uploads/2012/03/Willem-Maris-De-Kalfjes-Olieverf-op-doek.jpg

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 26 okt 2017, 23:00
door Bertvee
Waarschijnlijk ben jij dan niet degene met dat beetje ervaring. Een nageschilderd werk maakt het nog geen reproductie.

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 27 okt 2017, 07:44
door mp.kunst
Laten we er nu niet meteen een wedstrijdje Nederlandse taal van maken. Ik weet dat sytze van veel dingen kan worden beschuldigd maar in mijn ogen hoort gebrek aan ervaring in kunst daar zeker niet bij.
U bent misschien teleurgesteld in het antwoord dat sytze gaf maar als we alles nog eens op een rijtje zetten: Het is een gekopieerd werk van een schilderij van Willem Maris. De naam van kopiist, die signeerd met een monogram, is in de meeste gevallen onmogelijk te achterhalen omdat zij vaak niet in de naslagwerken staan vermeld.
En als ik mijn persoonlijke mening mag geven: het werk is niet zo heel professioneel uitgevoerd in vergelijk met het origineel (zie foto).
Zullen we het daar bij laten?

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 12 jul 2018, 16:41
door rachsan1
M.B. Staat voor schilder M. Brouwer uit maastricht. Ik heb zelf ook 2 schilderijen van hem

Re: Monogram M.B

Geplaatst: 13 jul 2018, 03:26
door Bertvee
Bedankt