Pagina 1 van 2
H. Bogaerts
Geplaatst: 29 okt 2004, 14:47
door Petra
Weet iemand mij iets te vertellen over een schilder genaamd H. Bogaerts? We hebben een schilderij gevonden genaam "pinx" (denken we) uit 1910. Graag zouden we meer informatie over deze schilder willen vinden.
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 10 nov 2004, 19:51
door patty diepstraten
hoi petra ,
wat toevallig, ik ben ook in het bezit van het schilderij van H.Bogaerts.
Ik zocht op internet naar informatie over deze schilder.
Mijn schilderij dateert uit 1919.
En er staat ook pinx op en de voorstelling betreft een vrouw met rose blouse en een goudkleurige hanger.
Verder weet ik eigenlijk ook niet meer, maar ben door jouw vraag ook nieuwsgierig geworden. Wellicht kun je mij eveneens wat informatie verstrekken.
mvrgr
Patty Diepstraten
Petra schreef:
> Weet iemand mij iets te vertellen over een schilder genaamd H.
> Bogaerts? We hebben een schilderij gevonden genaam "pinx"
> (denken we) uit 1910. Graag zouden we meer informatie over deze
> schilder willen vinden.
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 10 nov 2004, 20:06
door patty diepstraten
Hallo Petra,
Toevallig ben ik ook in het bezit van een schilderij van H.Bogaerts.
Het betreft een voorstelling van een vrouw met rose blouse en een gouden hanger.
Het schilderij dateert uit 1919 en is naast de signering genaamd als "pinx".
Verder heb ik ook geen informatie en kun je mij wellicht op de hoogte houden. Zodra ik iets meer weet laat ik het je weten.
mvrgr
Patty Diepstraten
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 18 nov 2004, 23:17
door Hans Bogaerts
Mogelijk is het mijn opa Henri Bogaerts. Hij had een atelier in Vugt.
Met vriendelijke groeten, Hans Bogaerts
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 27 nov 2004, 15:15
door erwin vroom
Dat zou leuk zijn, ik vraag het me af. Ik heb zelf een schilderij van mijn overgrootvader dat door deze schilder is gemaakt. Het dateert van rond 1925. Zou dat kunnen?
Erwin
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 17 jan 2005, 22:23
door jeroen mekel
Uit de erfenis van mijn vader heb ik ook een portetschilderij gekregen dat met (rood)bruine letters is gesigneerd door H. Bogaerts. Het schilderij dateert van 1915 en toont het protret van een vrouw op leeftijd in zwarte kledij.
Wellicht van dezelfe schilder?
jeroen
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 17 jan 2005, 22:36
door jeroen mekel
Overigens, na een klein beetje zoekwerk op het internet is het woord ´pinx´ snel verklaard. ´Pinx´ is blijkbaar een schilderterm die staat voor het latijnse woord pinxit. Pinxit betekent ´hij schildert´of ´hij heeft geschilderd´. Ook op het schilderij dat ik bezit komt dit woord voor en is geplaatst voor het jaartal en onder de signatuur. Vandaar dat het ook op jullie schilderijen voorkomt.
(Vul het woord in bij google en die googled hem zo tevoorschijn!)
jeroen
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 18 apr 2005, 19:57
door ernst leijdekkers
Uit de nalatenschap van mijn schoonmoeder heeft mijn vrouw ook een schilderij van H Bogaerts. Het is uit 1910, en stelt voor Maria met kind Jesus. Als een soort icoon geschilderd.
Ik zocht de naam voor de grap na op internet, en kwam op dit forum uit.
Leuk dat er iets over te vinden is.
Weet iemand misschien meer over deze schilder. Mijn schoonmoeder heeft het weer gekregen van haar moeder, maar dat is ook alles wat we er van weten.
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 27 aug 2005, 00:14
door a.bogaerts
hoi,
heeft er iemand nog meer info gevonden over deze schilderijen? ben wel nieuwsgierig geworden.
groeten
Re: H. Bogaerts
Geplaatst: 25 sep 2005, 18:56
door elsje caarls
Hoi allemaal,
De schilderijen zijn ws van Henri Bogaerts die samen met zijn broer een atelier had in Boxtel.
Is er iemand die zijn schilderij wil verkopen .............deze schilder is ws de opa van een goede vriend vanmij ......lijkt me een fantastisch kado
groetjes