Pagina 1 van 2
Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 07 mei 2017, 21:11
door vadre
Hallo,
deze schilderijtjes vond ik vandaag op een rommelmarkt. Deze zijn van een zekere H.W. Buskop. Graag had ik geweten van waar deze schilder afkomstig is/was. De verkoper zei dat dit twee tafereeltjes zouden zijn van Amsterdam. Kan iemand dit bevestigen?
Ze zijn beide een 25*18 cm (zonder kader).
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 07 mei 2017, 23:07
door mp.kunst
Op het 2de schilderijtje zie ik de Sint Laurenskerk staan toen die even een uitstapje had gemaakt naar 020.

Ik heb nog eens uit het raam gekeken en gelukkig staan hij nu weer in Rotterdam.
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 08 mei 2017, 13:10
door sytze
Buskop is inderdaad vooral een Rotterdamse naam en de man heeft goed naar Van Mastenbroek gekeken. Hij komt als kunstenaar in geen enkele database voor. Als je toch antwoord wilt, zul je het via genealogische sites moeten zoeken. Ga er maar van uit dat hij Hendrik Willem Buskop heette. Als je tenminste correct leest

Want dat weten wij zonder foto van de signatuur niet.
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 21 sep 2017, 18:23
door J.Buskop
Hallo ik ben Joke en de enige kleindochter van Hendrik Willem Buskop. Mijn grootvader was kunstschilder van beroep. Deze schilderijtjes zijn zeker van zijn hand. Wilt u er nog iets over weten? Mvrgr Joke
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 24 sep 2017, 17:26
door J.Buskop
H.W. Buskop
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 29 sep 2017, 21:16
door J.Buskop
Ik hoop dat u dit bericht leest!
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 30 sep 2017, 10:46
door vadre
Beste Joke,
ik heb dit inderdaad gelezen. Ik zou eigenlijk wel eens geïnteresseerd zijn, wanneer deze schilderijen geschilderd moeten zijn en of er nog zo'n gelijkaardige bestaan?
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 02 okt 2017, 06:34
door J.Buskop
Hallo
Ja mijn grootvader heeft er heel wat geschilderd. Hij is geboren op 1 juni 1894 dus de schilderijen zullen van t begin van de vorige eeuw zijn. Ontzettend leuk dit!!! Ik heb zelf ook wat van hem hangen en kijk op elke markt of ik iets van hem vind. T schilderij met de Laurenskerk hing vroeger bij de buren van mijn grootvader. Ik herinnerde t me meteen. Mvrgr Joke
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 08 jan 2018, 19:11
door Laura79
Goedenavond,
Ik haak even in. Wat leuk dat ik hier wat informatie vind over de schilderijtjes van mijn oma.
Beiden zijn van H.W. Buskop. Alle extra informatie is welkom. Bijvoorbeeld over wat er op de afbeeldingen is te zien.
Mvg,
Laura
Re: Schilderij H.W. Buskop
Geplaatst: 08 jan 2018, 21:34
door J.Buskop
Hallo Laura, ik heb geen idee waarvan de schildrijtjes zouden kunnen zijn. Wel dat ze van mijn opa Hendrik Willem Buskop zijn. Aan zijn stijl en handtekening. Ik zal t aan mijn moeder van 88 jaar vragen zij schilderde ook wel in zijn atelier. En schildert zelf nu nog. Jee leuk dit zeg!!! Heel apart dat ze nog steeds ergens bij iemand een plekje aan de muur beslaan. Mvrgr Joke