Pagina 1 van 1

Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 10:39
door Jeroenc
Hallo,

Vandaag een schilderij gekocht maar kan de naam net niet lezen. De eerste letter is een P en de tweede volgens mij een W. Lijkt te eindigen op Boer.

Ik voeg wat foto's van dit fruitige schilderij toe. Hoop dat iemand weet met welke schilder ik te maken heb.


Fijne dag
Jeroen

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 11:57
door sytze
Met zulke onscherpe foto's kan ik niks.

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 12:12
door Jeroenc
Sorry Ik heb er nieuwe foto's opgezet. Ik dacht dat een lamp zou zorgen voor betere handtekening maar het werd dus onleesbaar. Excuus

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 12:36
door sytze
Het is nog steeds slecht te lezen, maar ik denk dat de naam Wortelboer of Wildeboer moet zijn. Omdat alle namen op -boer beginnend met een W verder geen kunstenaarsnamen opleveren. Maar een P.Wortel- of Wildeboer kan ik niet vinden. Het is ook geen groot kunstwerk.

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 15:11
door mp.kunst
Mogelijk Roel Wilderboer. Over het algemeen schilderde die vlotter en beter maar misschien had Roel ook wel eens de maandagmorgen blues.

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 12 feb 2017, 21:03
door Jeroenc
Ha Mp,

Wel een man met vele verschillende handtekeningen zie ik. Met name de w toont de nodige overeenkomsten, en het laatste stukje boer.
Ook de periode kan - gezien de lijst - hetzelfde zijn...

Re: Gevraagd Dtm schilderij...P woedenboer?

Geplaatst: 13 feb 2017, 07:17
door mp.kunst
Vraag het anders Toon Wildeboer. Hij kan je vast meer vertellen.
http://www.toonwildeboer.com/