Pagina 1 van 1

Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Geplaatst: 02 jan 2017, 20:08
door ariekunst
Betreft een olieverf werkje geschilderd op paneel.
Gesigneerd met W in een cirkel ?

iemand enig idee betreffende de afbeelding wat het moet voorstellen?
Wie heeft dit gemaakt ?

Re: Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Geplaatst: 05 jan 2017, 00:57
door ariekunst
Duidelijkere foto gemaakt van werkje...

iemand enig idee?

Re: Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Geplaatst: 05 jan 2017, 21:17
door mark plaat
Meneer Ariekunst
Geschilderd op paneel...denk dat het op papier is en op paneel
geplakt.??
Of is het linnen op paneel ??
En is het geschilderd geen druk..
De W in cirkel lijkt me een verzamelaars stempel..
Hierbij wat voorbeelden.
met vriendelijk groeten

Re: Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Geplaatst: 05 jan 2017, 23:00
door ariekunst
Hallo Mark

Het is echt geschilderd geen druk heb hem met loep goed bekeken.
De W zou inderdaad een verzamelaars stempel kunnen zijn geen idee precies
wat dat inhoud zal er eens op google naar kijken.

bedankt voor in info mark

Re: Iemand enig idee wie dit heeft gemaakt

Geplaatst: 06 jan 2017, 12:00
door sytze
Verzamelaarsmerk op de voorkant van een olieverf? Nooit gezien. Het is m.i. òf een "oorlogsschilderij", een oudhollandse voorstelling geschilderd voor de bezettende Duitsers die toen grof geld betaalden voor “Altmeister”, òf het is een typisch product van de Düsseldorfer Malerschule, de grote groep schilders die vaak thema's uit de Hollandse Gouden Eeuw kozen zoals de bekende “herenkamers” met groepen mannen rond een tafel. Lange Goudse pijpen, overdreven kanten mouwomslagen en hoge breedgerande hoeden wijzen meestal in die richting. Ook vergissen ze zich vaak in de bierkruiken en de krukjes. Dat ineenflansen van de initialen tot een logo is ook meer Duits/Oostenrijks dan Nederlands. Ik hou het op een Duits schilderijtje van rond de oorlog. En wie OW of WO is wordt er dan niet makkelijker op. Otto's genoeg in Moffrika. :)