Pagina 1 van 1

w de kok

Geplaatst: 04 apr 2004, 18:33
door E Manders
Hallo ik ben aan het zoeken voor informatie over een schilder. De naam is W de Kok. Hij komt uit Eindhoven en schilderde rond 1934. Weet iemand wie ik bedoel dan hoor ik dit graag.

mvgr,

Re: w de kok

Geplaatst: 09 mei 2004, 13:50
door w.rutten
wij zijn ook op zoek naar informatie over deze schilder. Zijn in het bezit van een schilderstuk met de afbeelding van een vaas met dalia's. Willen het schilderij laten taxeren en zo wat meer informatie te krijgen over deze schilder.

Re: w de kok

Geplaatst: 28 jan 2005, 22:53
door w. van osch
Op een vrij groot, nogal traditioneel schilderij van een brabants boerderijtje,- volgens verhalen ergens in de buurt van Berlicum - dat al minstens 50 jaar in onze familie is, ontdekten wij na een grondige schoonmaakbeurt in de linker onderhoek "w de Kok" Ook wij zijn benieuwd wie deze schilder was. Is daar al iets van bekend?
Wim

Re: w de kok

Geplaatst: 02 feb 2005, 13:24
door w. van osch
De schilder en tekenaar W de Kok werd op 8 juni 1883 in Eindhoven geboren en is daar op 2 juni 1959 overleden. De kok werkte in Eindhoven, Amsterdam en Bussum tot 1936,Den Haag 1936-42, daarna in Soest en vanaf 1951 weer terug in Eindhoven. Bron: lexicon Nederlandsche beeldende kunstenaars, uitgegeven door Kunsthandel P. A. Scheen in 1969. Uitgebreider cv eventueel bij mij opvraagbaar.

Re: w de kok

Geplaatst: 10 sep 2019, 13:50
door Kilroy711
Beste Wim,
Is je e-mailadres nog geldig?
Louis Van Lierde

Re: w de kok

Geplaatst: 26 nov 2019, 08:00
door Kilroy711
Beste E. Manders,

Heb jij nog contact gehad met Wim Van Osch?
Zijn e-mailadres is niet meer geldig!

Of een van de andere forumleden?

Hoor nog graag van je.
Louis