Pagina 1 van 1
J. van Dalen
Geplaatst: 01 apr 2002, 20:38
door W.R. Muller
Ik heb een klein schilderijtje, stadsgezichtje, gesigneerd door J. van Dalen.
Het is in 1938 gekocht bij een kunsthandel in Rotterdam.
Kan iemand mij meer info verstrekken over deze Van Dalen?
Re: J. van Dalen
Geplaatst: 06 okt 2008, 00:27
door freddi
Mijn excuses voor het slechte Nederlands - ik ben als kind geimigreerd naar Canada, en gebruik de taal niet regelmatig.
Weet u iets meer over J. van Dalen? Ik zoek ook info over een J van Dalen (mischien de zelfde?).
Ik ben in bezit van een landschap 70 x 45 cm,(beekje, bomen, veld). Het schilderij was een geschenk voor mijn moeder op de gelegenhijd van haar huwelijk in 1945, direct naa de oorlog, van de huisdocter in het dorp - daar was ze in dienst geweest. Ik weet dus niet waar het schilderij afkmostig is (als docter kwam hij zeker wel hier en daar), waneer het in zijn bezit is gekomen, of hoe oud het eigenlijk is. Dit heeft allemaal afgespeeld in een dorpje, Bathmen, in Overijsel. Mijn moeder wist niets van de oorsponk van het schilderij, en de docter is lang geleden gestorven, dus het spoor is 'koud'. Ik ben eens in een antiek zaak in Overijsel geweest die een aantal schilderijen in de zelfde stijl had, afkomstig van schilders van 'de avondschool in Deventer' - allemaal rond-om 1900-1930 of zo, maar J. van Dalen was er niet. Ik ben altijd benieuwd geweest wie de schilder was, maar heb nooit iets gevonden. Weet u nog iets?
F. Bromling-Lensink
Re: J. van Dalen
Geplaatst: 18 aug 2010, 19:57
door Marchien
Kunt u een foto plaatsen van uw schilderijtje met stadgezichtje? Onlangs heb ik een foto geplaatst van een stadsgezichtje van schilder J.van Dalen.
Ziet u overeenkomsten? Ook ik ben op zoek naar meer informatie over deze schilder.
Bij ons al 33 jaar in bezit. We hebben het gekregen van mijn schoonmoeder die uit Dordrecht/Rotterdam komt.
Re: J. van Dalen
Geplaatst: 19 okt 2017, 01:57
door katharina
Weet u al iets meer van deze schilder? Ik heb ook een schilderij van ene j v dalen.
Ik zou graag meer willen weten van deze schilder.
Re: J. van Dalen
Geplaatst: 04 jan 2019, 02:12
door FlorisPepijn
Hallo , ik heb deze J. Van dalen , zegt het u iets of ziet u enige overeenkomsten met het werk dat u heeft van desbetreffende schilder ?
Alvast hartelijk dank , met vriendelijke groet Floris van den Akker