Pagina 1 van 1
Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 08 jun 2013, 09:30
door Duit28
Hallo Allemaal,
Een aantal jaren geleden heb ik een huisje gekocht en vond ik dit schilderij in de kelder. Het is een schilderij van de St. Pauls Cathedral in london. Hij is gesigneerd door CHpost en komt uit 1973. Althans dat maak ik op uit de tekens aan de achterkant. Zoeken op google heeft mij niet echt verder gebracht om de schilder van dit schilderij te achterhalen. Kunnen jullie mij hier mee helpen?
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 08 jun 2013, 10:18
door mp.kunst
Het gaat hier mogelijk om de schilder Kees Post ook wel Cornelius Haijo genoemd (vandaar de CH Post).
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 08 jun 2013, 10:28
door Duit28
Dank je voor je reactie, is er meer info te vinden over dit schilderij en/of de schilder? Ben wel nieuwsgierig naar de geschiedenis en waarde van het werk
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 08 jun 2013, 15:18
door mp.kunst
Hij is geboren in Finsterwolde (Reiderland) op 06-10-1914. Hij was van oorsprong landbouwer maar heeft op een gegeven moment zijn boerderij verkocht om in 'de stad' dekors te ontwerpen en te schilderen. Hij heeft lessen gevolgd bij Nico Bulder en Jan van der Zee. Hij heeft als decoratie schilder en kunstschilder gewerkt in oa Groningen en Roden (Noordenveld). Op 12-11-1986 is hij overleden in Groningen.
Hij was een aardige schilder en uw schilderij is van een behoorlijke niveau gezien vanaf de foto. Toch moet u rekenen dat het schilderij vermoedelijk niet veel waard is. U moet denken aan 100euro max.
Nog even extra de aandacht op vestigen dat ik het vermoeden heb dat het een werk is van Kees Post maar daar niet 100% zeker van ben. U zult dus nog iets meer onderzoek hier naar moeten doen.
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 25 jan 2015, 11:18
door Chef
Ik vond nog een werkje van CH Post ; het is in elk geval gesigneerd door dezelfde persoon.
Het is geschilderd op hout.
Enig idee wat dit nog waard is ?
Mijn buurman de kunstschilder Max Stokvis kwalificeerde het als kitch .
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 25 jan 2015, 15:57
door mp.kunst
Gelet op de lijst zou ik dit ook kitsch noemen en uw buurman heeft wat het schilderij betreft ook wel een beetje gelijk maar CH Post is toch o.a. een kunstschilder geweest die er zijn brood mee heeft verdiend. De prijs die op het stickertje staat is het maximale wat dit schilderij waard is en het zal nog aanzienlijk veel moeite kosten om het daarvoor te verkopen.
Overigens geeft het schilderij door het kleurgebruik mij ook wel weer een ontspannen vakantie gevoel. Lekker ophangen (in een andere lijst) en bij wegdromen is mijn advies.
Re: Wie kan mij meer over dit schilderij vertellen
Geplaatst: 25 jan 2015, 18:01
door Chef
Lijst hoort er niet bij , het lag los achter de ezel waarop dit werk stond ( lijst te koop voor € 1,- ) en heb het er even omheen gehangen .
Het past ( fysiek ) ook net niet.
Andere vorm en kleur lijst is Uw advies ?