Pagina 1 van 1

Jos hoogwout

Geplaatst: 11 mei 2013, 21:35
door Ron1
Hallo allemaal
Weet iemand iets over deze schilder
Jos Hoogwout

Re: Jos hoogwout

Geplaatst: 13 mei 2013, 08:21
door mp.kunst
Jos Hoogwout (1892-1978)
Jos Hoogwout volgde zijn opleiding aan de Rijksacademie in Amsterdam.
Hij heeft les gehad van de bekende Nederlandse schilder Boot in Haarlem. En zijn opleiding heeft hij gehad van Professor Bronner in Amsterdam in de jaren twintig van de vorige eeuw.
Naast schilder van Aquarellen, pastels en olieverven was hij ook beeldhouwer.
Verder is hij altijd tekenleraar op de ambachtsschool in Haarlem geweest en hij heeft veel particulieren les gegeven.
In Amsterdam was hij lid van het Sint Lucas Gilde en in Haarlem van Kunst Zij Ons Doel.

Re: Jos hoogwout

Geplaatst: 13 mei 2013, 11:36
door Ron1
Bedankt voor de reactie.

Iets bekend over de prijs mischien?


Ron.

Re: Jos hoogwout

Geplaatst: 13 mei 2013, 12:47
door mp.kunst
Krijg ik dan commissie als je het via Marktplaats verkoopt? ;-)

Re: Jos hoogwout

Geplaatst: 13 mei 2013, 13:53
door Ron1
Ik was gewoon nieuwsgierig wat de reactie's via marktplaats zouden worden.

Tot nog toe niemand op gereageerd.
Met de info die jij me nu gegeven hebt ga ik het schilderij toch anders bekijken en waarderen.

En bij evt verkoop zal ik niet over 1 nacht ijs gaan.qua prijs.

Maar durf je een indicatie te geven?

Ron.