Doorgaan naar inhoud

Monogram AE wie weet meer

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • Teunis Offline
  • Berichten: 6
  • Lid geworden op: 13 sep 2013, 09:56

Re: Monogram AE wie weet meer

Bericht door Teunis »
Hi,
rijksbureau voor kunsthistorische documentatie geeft aan:
Voorkeursnaam Monogrammist AE

monogram op schilderij in veiling Londen (Christie's), collectie Mrs. Raymond Hennell e.a., 5 oktober 1956, nr. 104, als Pieter Aertsen (beelddocumentatie RKD)
Monogrammeert als AE

AE (aaneen) INVEN..ET F gelezen op bovengenoemd schilderij
School Zuid-Nederlandszoek met deze term
Werkzame periode 1600 – 1699
17de eeuw
maar ook:

Voorkeursnaam Egter van Wissekerke, Antje
1 hits in RKD collections & archiveszoek met deze term
1 hits in RKD images als kunstenaarzoek met deze term
Naamsvariant Egter van Wissekerke, Anna Wilhelmina Elisabeth Maria
Monogrammeert als AE

AE aaneen in vierkant
Man/vrouw/groep Vrouw
School Nederlandszoek met deze term
Geboorteplaats/datum Den Haagzoek met deze term 1872-09-23
Sterfplaats/datum Laren (Noord-Holland)zoek met deze term 1969-02-23

mvg,
Teunis
Met vriendelijke groet,
Teunis
  • ariekunst Offline
  • Berichten: 370
  • Lid geworden op: 18 nov 2011, 01:51

Re: Monogram AE wie weet meer

Bericht door ariekunst »
Bedankt teunis
Ik zal hier weer eens verder op door spitten hoe of wat.
ook ff foto van compleet schilderij geplaatst.

Teunis..
heb ff al je bovenstaande optie's bekeken maar helaas lijken geen
van deze schilders het te zijn.
Ik ga uit van een amateur schilder.
Maar alsnog bedankt uiteraard voor je moeite.
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Desposito Offline
  • Berichten: 2
  • Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:39

Re: Monogram AE wie weet meer

Bericht door Desposito »
Beste Arie.....

Vandaag zag ik een oproep, daterend uit 2012, over een monogrammist AE. Ondergetekende zoekt naar dezelfde schilder/kunstenaar van een schilderij met de titel "Zandbrinkermolen" dat ook is gesigneerd met AE.
Omdat op beide schilderijen een molen wordt afgebeeld zou er zo maar een overeenkomst kunnen zijn.....is het de moeite waard om eea eens te vergelijken?? Behalve monogram AE staat er onder juli 1933....
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
Plaats reactie