Pagina 1 van 1
schilderij W v Dam
Geplaatst: 14 feb 2012, 13:23
door adilpooj13
Dit donker schilderij is gesigneerd met W v Dam.
Is dit een werk van Willem Jan van Dam? of van een andere van Dam? Het is een heel donker schilderij, maar heel kunstig geschilderd. zie bijv. de lampenkap.. daar staan OOk weer mensen op geschilderd. Het is geschilderd op paneel
Ik hoop dat er iemand is die mij hierover meer kan vertellen...
Re: schilderij W v Dam
Geplaatst: 05 aug 2013, 13:12
door beppie
adilpooj13 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit donker schilderij is gesigneerd met W v Dam.
>
> Is dit een werk van Willem Jan van Dam? of van een
> andere van Dam? Het is een heel donker schilderij,
> maar heel kunstig geschilderd. zie bijv. de
> lampenkap.. daar staan OOk weer mensen op
> geschilderd. Het is geschilderd op paneel
>
> Ik hoop dat er iemand is die mij hierover meer kan
> vertellen...
Re: schilderij W v Dam
Geplaatst: 05 aug 2013, 19:03
door adilpooj13
Beppie,
volgens mij is er iets mis gegaan... en is jouw bericht niet goed geplaatst... wil je dat aub nog een keer doen?
gr Lida
Re: schilderij W v Dam
Geplaatst: 12 jan 2021, 12:01
door boskl001
Ik heb dezelfde vraag als die eerder is gesteld (8 jaar geleden). Ik heb 2 schilderijen van W v Dam (zie bijlagen). Ik heb een biografie boek gekocht van Willem Jan van Dam (1895-1964). Kan iemand mij aangeven of dit dezelfde persoon is als de gesigneerde schilderijen die ik heb?
In de biografie van Willem J van Dam staan allerlei tekeningen, etsen en schilderijen die totaal niet lijken op de schilderijen zoals ik die heb. Na het lezen van de biografie van Willem J van Dam lees ik vooral dat hij van vele markten thuis was.
Ik ben benieuwd of iemand antwoord op mijn vraag weet.