Pagina 1 van 2

schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 12 nov 2010, 19:13
door smb
Onlangs heb ik een olieverfschilderijtje gekocht van ongeveer 15 bij 23,5 cm. De schilder heeft een vaart met een schip erin geschilderd. Langs de vaart staat een boerderij met een schuur en in de verte zie je een kerktoren. Het geheel doet enigszins impressionistisch aan. Ik denk dat het schilderij uit het midden van de twintigste eeuw stamt. Het is van ene A.v.d.Ven. Is er iemand die me iets over deze schilder en/of zijn werk kan vertellen?

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 13 nov 2010, 12:51
door taxateurderkunsten
heeft u fotos van het werk.
voor en achterzijde en handtekening.

u kunt het mailen
informatie@taxateurderkunsten.nl

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 24 nov 2010, 18:25
door taxateurderkunsten
antonius hubertus (antoon) van de ven
tienray 19 oktober 1924
schilderde figuren surr en expe.
dit is waarschijnlijk niet uw schilder.

adrianus jacobus van de ven
dordrecht 1802
dordrecht 9 april 1865

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 19 feb 2015, 10:25
door FredThd
Wie is bekend met de schilder A.v.Ven?
Ben in bezit van olieverf schilderijtje van 18 x 24 cm, vermoedelijk voorstellende de haven van Amsterdam, het IJ.
Op de voorgrond een tjalkje met oranje boeisel (Bb), naar links varende (niet zeilend) . Fraaie penseel-schwung van het boeisel.
Op achtergrond stoom-passagierschip 2-pijper (zwart-wit-zwart). Bb -zijde.

Achterop de lijst een stempel met:
"De Schildersclub"
2e Kostverlorenkade 18
b/d Clerqstraat
Amsterdam-W

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 19 feb 2015, 11:12
door FredThd
Havengezicht Amsterdam, tjalkje met oranje boeisel.

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 27 feb 2018, 18:15
door robvbb
Geachte heer,
Helaas weet ik niets over deze schilder, maar ik vind het wel een leuk schilderijtje.
Misschien is er iets te vinden over die Schildersclub en wie de leden waren. Dat zou wel helpen.
Wilt u het eventueel verkopen ? Het lijkt sterk op een schilderijtje dat ik al heb, en zou daar leuk bij passen.
Met vriendelijke groet,
Rob vBB

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 27 feb 2018, 19:50
door mark plaat
poging ...zie foto,s
Denk niet de 19 eeuwse

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 27 feb 2018, 20:00
door mark plaat
informatie@taxateurderkunsten.nl

ik krijg dit als antwoord

'informatie@taxateurderkunsten.nl' op 27-2-2018 19:57
550 Recipient e-mail address invalid / Ontvanger e-mail adres bestaat niet

svp Bent U de expert in Indo Schilderijen??? svp kontakt
bvd

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 27 feb 2018, 20:53
door bertbert
Hallo wie weet er iets van dit schilderij en de schilder

Re: schilderijtje A.v.d.Ven

Geplaatst: 28 feb 2018, 01:44
door robvbb
Heey wat leuk. Dit is nu het 3e schilderijtje van A. v.d. Ven dat ik ken.
Waar komt dit nu vandaan ? Is het uw eigendom ? En hoe komt u eraan ?
Vriendelijke groet,
Rob vBB