Pagina 1 van 2
Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 18 aug 2010, 10:58
door Asphodelus
Het betreft hier een schitterend bosgezicht, geschilderd door Jan van Vliet.
Dit is dan ook alles wat ik weet van deze schilder.
Jaartal, lokatie, achtergrond van de schilder - ik heb het niet kunnen achterhalen.
Is er iemand die meer weet te vertellen over deze schilder en/of dit schilderij?
Alle reacties van harte welkom.
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 28 okt 2010, 09:37
door joe
heb jij deze schilderij?
Weet je al wat meer over deze schilder
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 28 okt 2010, 10:33
door Asphodelus
Hi Joe,
Dit schilderij is in bezit van mijn ouders.
Dus de lijn is kort...
Helaas nog geen aanvullende info mogen ontvangen.
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 28 okt 2010, 10:35
door Asphodelus
Nog een afbeelding zonder lijst:
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 28 okt 2010, 10:42
door joe
Ik heb een soort zelfde schilderij
kan ook haast geen info vinden..
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 28 okt 2010, 10:48
door Asphodelus
Het lastige lijkt me dat er meerdere Jan van Vliet's zijn (Hollandser kan bijna niet). Veel schilderijen zijn in dezelfde stijl geschilderd.
Vergelijken van handtekeningen geeft toch wel vaak duidelijkheid of het dezelfde schilder betreft.
Mocht u nog ergens iets ontdekken, dan houd ik me aanbevolen voor info.
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 12 jan 2011, 22:40
door klaas 56
hoi
ik heb ook een schilderij van j van vliet
het is een met een heideveld met schapen en een schapen herder
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 12 nov 2011, 12:55
door verbakel
Hallo,
Ik heb een oud schilderij gekocht zonder lijst, met de naam J.v.Vliet.
Afm.is 80 cm. breed en 40 cm hoog
Het lijkt heel veel op het schilderij van
Asphodelus en de handtekening op het schilderij,( J.v.Vliet) is precies hetzelfde geschreven.
Graag zou ik wat meer informatie willen hebben over het schilderij. Jaartal etc.
M.v.g.
Henk
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 09 apr 2012, 12:08
door leiriopei
hi
ik heb exact hetzelfde schilderij (bosgezicht). het is van mijn oma geweest. zelfs de lijst lijkt identiek. iemand enig idee of het wat waard is?
Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht
Geplaatst: 09 mei 2012, 20:55
door Hinderikus
Ook mijn moeder heeft het schilderij "Bosgezicht" van J. van Vliet in haar bezit.