Pagina 1 van 1
2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 21 mar 2009, 09:48
door sandra2
Ik heb twee beelden in mijn bezit getekend aan de voet door F.MOREAU.Ze zijn 49 cm hoog en 5 kg zwaar.Ze zijn wel vuil denk ik maar weet niet hoe ze te reinigen.Weet iemand of deze enige waarde hebben.Dank bij voorbaat.
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 22 apr 2009, 14:29
door Martin65
Ik kan het niet goed zien op de foto maar vermoedelijk geen brons.
Brons voelt nl koud aan en wordt ook niet snel warm.
De meeste werken van Monreau zijn vaak copieen van het orgineel, maar je weet maar nooit.
Staan er nog meer stempels op deze beeldjes?
Een bronzen beeldje kan men voorzichtig schoonmaken met een zacht (tanden)borsteltje (NIET SCHUREN).
Daarna met een natuurlijke bijenwas (afhankelijk van de kleur van het beeldje blanke of een bruine kleur was gebruiken) voorzichtig opbrengen en een dag laten staan.
Daarna voorzichtig de restanten weghalen van het beeldje.
Nu is het brons weer voor een dik jaar bestand tegen oxidatie oor invloeden van buitenaf (zuren, zouten welke de mens uitademt).
Mvg Martin.
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 25 feb 2018, 01:13
door lilianbaby
Wie. Weet. Wat. Van die beelden
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 25 feb 2018, 07:17
door uverb
Ik. Weet. Alles. Van die beelden
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 25 feb 2018, 14:14
door lilianbaby
Oow wat dan allemaal
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 25 feb 2018, 14:59
door sytze
Op een gerichte vraag wil ik wel antwoord geven. Maar ik ga geen opstellen schrijven.
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 08 mar 2018, 22:16
door lilianbaby
Is het geld waard
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 08 mar 2018, 23:33
door uverb
Nee. Plastic.
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 08 mar 2018, 23:37
door lilianbaby
Mijne zijn niet van brons. Steen of zo en echt zwaar
Re: 2 beelden F.MOREAU
Geplaatst: 09 mar 2018, 08:49
door sytze
boeiend...