Ik heb een werk op het oog van de kunstschilder Korff. Het is gesigneerd met B. Korff. Daarvoor staan nog twee - kleine -letters: al of ch. Wie weet meer van deze schilder?
Beste Jan,
Ben denk ik ook op zoek naar deze schilder, heb ook en werk ervan. Is mij ook niet duidelijk wat ervoor staat, dacht aan chris? maar kom er niet verder mee, is er inmiddels al wat over bekend?
Een fotootje van de afbeelding en de signatuur maakt de kans op identificatie honderd keer zo groot. Nu hebben we geen flauw idee of het bijv. een modern schilderij, of een ets, of een oude meester betreft. En ook niet of jullie het over dezelfde kunstenaar hebben.
B. Korff is de normale signatuur van Bertha von Korff, een Duitse die ook Nederlandse scènes schilderde.
De grootste kans is echter, dat het om één van de vele nabootsingen van Alexander Hugo Bakker Korff gaat. Deze signeerde nogal verschillend, zowel voluit met A.H.Bakker Korff als met een ineengevlochten monogram. De lus van de A zou men met een C kunnen verwarren, maar een foto kan ons veel gespeculeer besparen. Desnoods teken je de signatuur na, scant hem en plaatst hem hier.
Bedankt voor de reacties, maar ik heb het schilderij inmiddels niet meer. Ik ben destijds niet verder gekomen. En...ik had er inderdaad een foto bij moeten plaatsen. Zal ik de volgende keer zeker doen.