Pagina 1 van 1

doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

Geplaatst: 01 okt 2007, 13:51
door ika
Ik ben in het bezit van een schilderijtje op paneel geschilderd straatje met huizen en poortje . Het zou me niet verbazen als het in Belgie was. De schilder is C?.Gillis? is niet goed te lezen. Weet iemand iets over deze schilder?

Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

Geplaatst: 05 okt 2007, 17:22
door Rolija
Hallo,

Waarschijnlijk is het Piet Gilles, ik heb ook verschillende werken van deze Belgische kunstenaar, zie hier de info; Anders mag U mij altijd een foto door sturen zo kan ik het zeker laten weten of het juist is.

Groeten,

Rolija

Ps, hier de info

GILLES Piet
Alkmaar/Nederland 1908 - Leuven 1995





Schilder, pastellist en tekenaar van de poëtische realiteit van portretten, figuren, stillevens en landschappen. Woont en werkt in Alkmaar, Antwerpen, Mechelen, Lier en sedert 1922 in Leuven. Leerling aan de Academies van Lier (1920), Leuven (1932-37, W. Paerels) en Brussel (A. Bastien). Neemt deel aan de tentoonstellingen van Apport 42 en 45 en la Jeune Peinture Belge 1944; treedt, echter niet toe tot de later opgerichte Jeune Peinture Belge-vereniging. Maakt talrijke buitenlandse reizen. Debuteert expressionistisch (1933-38); werkt aansluitend postimpressionistisch (1939-59) en rond 1940, animistisch. Schildert vanaf 1960 abstraherend om finaal terug te keren tot het animisme van de jaren veertig. Prijs van de stad Leuven (1954). Huldetentoonstelling in Leuven in 1967. Werk in de verzamelingen van de Staat en in de Musea van Leuven en Alkmaar.






Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

Geplaatst: 08 okt 2007, 15:11
door ika
Hallo,
Bedankt voor je reactie. Ik kan me haast niet voorstellen dat het P. Gilles is Het lijkt meer een C. of G. Maar je weet nooit. Binnenkort stuur ik een foto misschien dat je dan meer weet, Hartelijke groeten Ika

Re: doorkijkje C?.Gillis? Wie kent schilder?

Geplaatst: 22 jun 2021, 16:56
door gbaeyens
heb je al iets meer uitgevonden ?
stuur me anders ietwat meer info aub
met dank
guy