Pagina 2 van 3
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 27 feb 2011, 16:05
door Schilderijen-Holland
Hallo Forumgenoten,
Ik heb een A.Sibens schilderijtje kunnen kopen.
Het stelt een boerderijtje voor.
Ik vind het zelf heel mooi.
Kan iemand mij vertellen, wat dit schilderij waard is?
Ik kan foto,s mailen.
Groeten Henk
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 27 feb 2011, 16:08
door Schilderijen-Holland
Hallo Forumgenoten,
Ik heb een A.Sibens schilderijtje kunnen kopen.
Het stelt een boerderijtje voor.
Ik vind het zelf heel mooi.
Kan iemand mij vertellen, wat dit schilderij waard is?
Ik kan foto,s mailen.
Groeten Henk
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 28 feb 2011, 21:22
door Schilderijen-Holland
Ik heb ook een A.Sibens,
Groeten Henk
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 28 feb 2011, 23:54
door Schilderijen-Holland
Hallo Jos.
Ik wil je mijn schilderijtje van a.Sibens laten zien.
Groeten, Henk Poelwijk
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 08 jan 2012, 13:59
door opzitter
jos Schreef:
-------------------------------------------------------
> als het om de schilder A siebens gaat .Zijn werken
> zijn te zien in musea kempenland in eindhoven
> mijn vraag aan u is waar heeft u hem gekocht want
> zelf heb ik 4 werken van hem en ze zijn per stuk
> 5000 euro waard ik weet niet wat u betaald heeft
> maar het maakt mij nieuwschierig met vriendelijke
> groet Jos
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 08 jan 2012, 15:40
door opzitter
dag Jos, ik weet helemaal niet hoe deze pagina werkt. ik viel er gisteren in, omdat ik in google ingaf :eindhovense schilder siebens. omdat jij er het meest van lijkt te weten heb ik mijn reactie gestuurd.
het eerlijke antwoord is, mijn stiefvader kwam uit eindhoven en hij verkeerde in schilderskringen, ook later in Haarlem. ofwel (jan korthals) ze schonken hem hun werk ofwel hij heeft het in de jaren 50 of zelfs daarvoor gekocht.ons staan ze ontzettend in de weg want we wonen klein.als iemand ze goedkoop (wat is dat tegenwoordig) wil kopen, dan graag.
vriendelijke groet , opzitter
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 09 jan 2012, 15:05
door opzitter
deze berichten geven wat verwarring over de spelling van de naam. ik heb de signatuur nu goed bekeken en er staat A.Sibens van deze signatuur zijn er scilderijen in het genoemde museum
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 19 jun 2012, 22:52
door moonwalker
Wij hebben ook een schilderij van A Siebens.
Wat ik er van weet is dat hij uit Eindhoven komt. Ik heb ook gehoord van mijn opa dat hij alleen schilderde als hij dronken was.
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 20 jun 2012, 10:49
door mp.kunst
Zoek eens onder de naam Adrianus Petrus Sibens of Janus Sibens (1906-1964)
Re: ik heb een siebens
Geplaatst: 23 aug 2012, 11:01
door Wieke
Ik heb ook een Sibens, gesigneerd met A Sibens! Het betreft een sneeuwlandschap. Mijn ouders hebben het schilderij begin jaren '40 gekocht toen ze in Einhoven woonden. Begin dit jaar is mijn moeder overleden en heb ik het schilderij geërfd. Het is in goede konditie. Vraag me af wat de waarde is, waar ik dat kan checken en wie het eventueel wil kopen.