Pagina 2 van 3
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 27 nov 2005, 19:55
door herman krommendijk
Ik het een heel mooi schilderij van Toon Verplak geërft'
met twee boerderijen en daartussen een hooimijt aan het water met daarvoor een roeiboot afgemeerd.
Ikzelf vind het schilderij erg mooi dus,
zou ik graag wat meer willen te weten komen over de schilder.
Iedereen die iets weet over deze schilder mail mij dan gerust.
Met vriendelijke groet,
Herman Krommendijk.
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 10 jan 2006, 16:41
door René de Jager
Hoi Iedereen,
Wie iets wil weten over Toon Verplak mag mij bellen of mailen, het is nl. mijn grootvader die ik erg goed gekend heb.
Buiten de dierbare herinneringen ben ik tevens nog in het gelukkige bezit van een aantal van zijn werken, zowel zijn Hollandse alsmede zijn Parijse en Zwitserse doeken.
Ook nog een aantal fotoalbums met zijn werken en foto's van hoe hij aan het werk was.
Dus wie meer te weten wilt komen kan contact opnemen.
T 0416-691757 of rjat@xs4all.nl
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 10 jan 2006, 16:44
door René de Jager
Hoi Iedereen,
Wie iets wil weten over Toon Verplak mag mij bellen of mailen, het is nl. mijn grootvader die ik erg goed gekend heb.
Buiten de dierbare herinneringen ben ik tevens nog in het gelukkige bezit van een aantal van zijn werken, zowel zijn Hollandse alsmede zijn Parijse en Zwitserse doeken.
Ook nog een aantal fotoalbums met zijn werken en foto's van hoe hij aan het werk was.
Dus wie meer te weten wilt komen kan contact opnemen.
T 0416-691757 of rjat@xs4all.nl
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 10 jan 2006, 20:44
door sonja ter riet
In welk jaar is Toon Verplak geboren en hoe oud is hij geworden? Wat toevallig dat hij ook in Oldenzaal heeft gewoont want daar woon ik nu al van 1969. En het schilderij wat ik heb geerfd komt uit de omgeving van Amsterdam. Waar ongeveer is dat geweest van die steenhouwerij? Bedankt alvast voor de reactie
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 10 jan 2006, 21:08
door René de Jager
Toon Verplak is in 1901 te Nijmegen geboren en op 64 (bijna 65) jarige leeftijd aan een hersentumor gestorven.
De steenhouwerij lag volgens mij aan de Hengelosestraat.
De steenhouwerij moest hij er destijds aangeven wegens gezondheidsproblemen (stoflongen). Zijn huisarts heeft hem toen geadviseerd om te gaan schilderen, wat toen zijn hobby was.
Groet, René de Jager
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 02 feb 2006, 11:53
door R.avn Rijswijk
"onze Toon Verplak"
Hallo,
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 16 feb 2006, 11:20
door eddy beijer
Toen mijn ouders in 1945 trouwden kregen ze o.m. 2 schilderijen, gesigneerd
Toon Verplak.
Het zijn 2 binnenhuis taferelen van een moeder (oma?) met in het ene geval een voor het raam en aan tafel lezend jochie met naast hem een breiende vrouw en in het andere geval een meisje dat aan het bellenblazen is. Een vrouw kijkt glimlachend toe. De doeken zijn m.i. wel toe aan een reinigingsbeurt.
Ik heb geen idee of er een catalogus van de werken van Toon Verplak bestaat.
Als er "forumleden"zijn die hier mee op de hoogte zijn, hoor ik het wel.
Groeten,
Eddy Beijer
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 10 apr 2006, 13:38
door m. van kooten
Hallo,
Ook ik heb een schilderij van Toon Verplak met water en een bootje (een BM);
Omdat ik uit Loosdrecht kom zie ik direct dat dit schilderij aan de Zuwe is geschilderd; dus inderdaad een plas in het midden van het land.
Groet
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 21 okt 2006, 15:15
door menno
hallo ,
Ook ik heb een schilderij van Toon Verplak maar, ik wil hem graag weg doen/verkopen maar wat zijn die schilderijen nog waard ? Kan iemant mij er iets meer over vertelen
mvg menno
Re: Toon Verplak
Geplaatst: 19 okt 2008, 21:59
door jhvanmeene
sonja ter riet Schreef:
-------------------------------------------------------
> Graag wil ik weten waar toon verplak vandaan komt
> .
> Wij hebben een schilderij gekregen van mijn ouders
> waar water en een bootje op staan.Het zou een
> water gebied rond amsterdam moeten voorstellen
> .Graag zou ik er wat meer over te weten willen
> komen.Mij is altijd verteld dat de schilder Toon
> Verplak in het midden van het land meer bekendheid
> heeft. Bij voorbaat mijn dank .
>
>
> Sonja ter Riet -de Bree