Pagina 2 van 2

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 30 nov 2018, 08:09
door Janalbert
Zie hier hetzelfde bosgezicht. Ditmaal met paarden! Het hing bij mijn grootouders.

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 31 dec 2018, 16:07
door VADER124
Ik heb dit schilderij van mijn ouders. Dit is gekocht in 1949 op hun bruiloft. Lijkt veel op de anderen Jan van Vliet. Verder weet ik er niet veelvan.

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 31 dec 2018, 19:09
door Janalbert
Wat leuk. Weer een exemplaar erbij. Bedankt!

Maar wie was toch J. van Vliet? Was het ook omgeving Westland?

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 03 jan 2019, 17:26
door lecock47
Hier in Frankrijk toevallig vanmiddag in Troyes een schilderij gezien van Jan van Vliet,( landschap)hier stond een beschrijving bij dat hij in 1896 is geboren Waar is mij ontschoten.
Wel stond erbij dat hij geemigreerd is na Canada en in de jaren 60 is overleden, mocht ik aankomende week weer in Troyes zijn zal ik proberen een foto van het geheel ( schilderij en levensloop) te maken
De prijs was iets van 300 Euro

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 05 jan 2019, 09:10
door VADER124
Bedank, ik denk ook dat dit waar is, omdat mijn ouders het schilderij rond 1949 op hun trouwen hebben gehad. Zie graag de foto te gemoet.

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 10 mar 2019, 15:29
door Spoorweg
Hoi, wij hebben vandaag dit schilderij gekocht op een rommelmarkt, ik kan hier niks over vinden, de handtekening leest voor mij niet als van Vliet maar leunt heer wel tegen aan, iemand die kan zeggen of het van dezelfde schilder is? Mvg

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 23 mar 2019, 22:41
door Anonieme bezoeker
Beetje zoekwerk geef een J. Van Vliet die in Rotterdam in 1920 een schilderij aanbiedt aan de gemeente:

https://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivast=0&mizig=210&miadt=184&miaet=1&micode=444.01&minr=1369299&miview=inv2

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 20 mar 2021, 12:01
door Henk1968
Goedemiddag,
Heeft iemand inmiddels meer kunnen vinden over deze schilder? Ik heb zelf een bijna zelfde landschap in bezit, erg mooi.. alleen is onze beetje vergeeld door waarschijnlijk roken in huis van vorige eigenaar? Is dat veilig schoon te maken? Ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen?
Mvg Henk

Re: Schilderij van Jan van Vliet - bosgezicht

Geplaatst: 27 mar 2022, 20:52
door JohnDonald
Ik heb nog een versie in de serie bosgezichten van J. v. Vliet
Leuk om te delen.
Dit schilderij is in bezit van mijn ouders sinds ongeveer 1955.