Hoi, ik lees hier over schilderijen van Toon Guth,ook ik ben in het bezit van een schilderij van hem. Die van mij is bijna hetzelfde als de andere die ik in dit forum zie. Die van mij is tegen elk aannemelijk bod te koop.
Hallo, ook wij hebben een schilderij van T. Guth maar dan wel met een hele andere afbeelding.
Dit is gemaakt waarschijnlijk op de Veluwe.
Het schilderij is ook 70x50 en hing altijd bij de grootouders van mijn man en later bij zijn ouders en nu dus bij ons.
Ik ben benieuwd of er nog andere afbeeldingen zijn van deze schilder want je kunt maar weinig over hem vinden.
hartelijke groet Stieni
In de tijd van Toon Güth was het normaal dat een schilder die populair was, voor de kunsthandel copien maakte van eigen werk. Altijd origineel, soms zelfs met handtekening van de handelaars (!) en vaak met kleine verschillen. Soms kleurverschil, soms ietsje opgeschoven, maar altijd origineel en dus geen vervalsing zoals hierboven werd gesuggereerd :-)
Verzamelaar van klassieke en moderne kunst.
Thema's zonnebloemen, bloemstillevens, landschappen, portretten, Indonesie.
Tevens verzamelaar van fotografie (kabinetfoto's/cdv's/albums
Willem van den Berg-fonds voor de kunst.
Iemand enig idee van de waarde van schilderijen van Toon Güth ? Ik heb deze in mijn bezit en wil hem graag verkopen.
afmeting ( met kader) 88 cm breed / 68 cm hoog (kader is te restaureren)
Daar krijg je momenteel heel weinig voor, hoogstens 100 euro. Je kunt het vrijblijvend op Marktplaats zetten en kijken wat er geboden wordt. Dat verplicht je niet tot verkopen. Ik vrees dat veilinghuizen, ook de lokale, ze niet aannemen. Daarvoor is de kwaliteit te laag en het onderwerp te oubollig. Geen mens wil dit meer aan de muur.