Pagina 2 van 3
Re: blourens
Geplaatst: 13 mar 2011, 18:18
door appels
Ok dan is het in ieder geval dezelfde schilder. Hij heeft aardig wat werken geschilderd want er duiken er zo nu en dan wel een aantal op. De prijzen zijn ook niet zo hoog. Het schilderij dat nu te koop staat is (volgens het bijschrift) geschilderd in Laren. Dus hij zal een aantal keer verhuisd zijn om vervolgens in Limburg te blijven.
Re: blourens
Geplaatst: 13 mar 2011, 21:14
door roksj00
Ik heb vanavond mijn schoonmoeder ge:interviewd.
Zij. is de voormalige buurvrouw van Ben Lourens.
Hij was gehuwd met Lien Wiegman (haar vader was ook kunstschilder. Voor dat zij naar C en K verhuisden 1958 woonden zij in de Prina Hendrikstraat in Den Haag.
Hij maakte door het hele land foto's, waarvan vervolgens door hem schilderijen geproducerd werden.
Zijn echtgenote Lien had nog 2 zussen en 1 broer
Re: blourens
Geplaatst: 14 mar 2011, 06:50
door bart10
Zag zojuist jullie mailwisseling. De handtekening van het schilderij wat ik heb is 100% identiek en dus ook van Ben Lourens.
Re: blourens
Geplaatst: 15 jun 2011, 22:33
door jukeboxgoeroe
Goede Avond Iedereen !
Leuk verhaal ( dacht ik tenminste ).........
Het moet ergens midden jaren zestig van vorige eeuw zijn geweest en mijn persoontje (ondergetekende) voer op grote vracht/passagiersschepen van de Rotterdamsche Lloyd. Wij (de familie, vader en moeder leefden toen nog, en er zijn nog 2 broers van me) woonden toen in Maastricht in een huizenreeks die als naam hadden "Bungalows".
Huis was (eigenlijk) te klein en er werd een adver- tentie geplaatst in plaatselijke krant met Huis te Ruil (bungalow tegen ander huis.
En wie komt hier op af ? Juist De Heer Ben Lourens. Was zelf op dat moment op de Grote Vaart (R.L.) een (Japan)reis aan het maken.
Hoe het zo gekomen is weet ik niet maar de Heer
Lourens (Senior) heeft ons toen een voorstel ge-
daan en dat was dat hij voor ons een schilderij
zou maken, met enkel de "verfkosten".
Dat schilderij is er gekomen en het is "De Helpoort" in Maastricht geworden.
Heb zelf de Heer Lourens ("Ben Senior" dus) nooit
gezien, maar het moet een erg sympatieke man
geweest zijn. Jaren later - denk zo'n 15 tot 20
jaar die er tussen zitten dan - heeft zijn zoon Ton dat schilderij voor ons "schoongemaakt".
Ton heb ik wel ontmoet. Jammer genoeg ook reeds
overleden heb ik begrepen.
Dit was het zo'n beetje wat ik hierover vertellen
wou. Vriendelijke groet U allen, en als er iemand
een 78-toeren jukebox zoekt kunt U zich bij mij melden. Jo Gilissen, Maastricht. Tel. 043-3624547.
Email: jogilissen1@home.nl
Re: blourens
Geplaatst: 16 jun 2011, 01:49
door appels
Leuk dat de schilder dit soort herkenbare gebouwen geschilderd heeft. In jukeboxen ben ik niet geinteresseerd maar in het schilderij natuurlijk wel!
Re: blourens
Geplaatst: 16 jun 2011, 05:21
door jukeboxgoeroe
Geachte Mijnheer Appels, Zeer Goede (Vroege) Ochtend
Bedankt voor Uw reactie. Waar woont U ?
Is het dat U kans ziet in de nabije toekomst eens
bij mij "aantelopen", U bent van harte welkom !
Zet verse koffie dan. Mogelijk dat ik U de gelegen-
heid geef U als ECHTE liefhebber een bod te laten
doen op "De Helpoort", Maastricht.
Hartelijke groet,
Jo Gilissen, Maastricht.
Tel. 043-3624547.
Email: jogilissen1@home.nl
Re: blourens
Geplaatst: 19 jun 2011, 11:38
door jukeboxgoeroe
En Toen Mijnheer Appels, Goede Ochtend Overigens !
Niets meer ?
Staat binnen een half uur op Marktplaats onder
Huis-Inrichting; kijken of er nog meer "Gegadigden"
zijn !
Vriendelijke groet,
Jo Gilissen, Maastricht.
Tel. 043-3624547.
Email: jogilissen1@home.nl
Re: blourens
Geplaatst: 24 jun 2011, 22:19
door jukeboxgoeroe
Veel plezier met je aankoop hedenavond van "De Hel-
poort", geschilderd ergens in de jaren zestig door
Kunstschilder B. Lourens, laatste jaren van zijn
leven doorgebracht/gewoond in Cadier en Keer,
provincie Limburg, vlak bij Maastricht.
Geef dit schilderij maar een juiste, goede plaats
in je huis.
Hartelijke groet, ook aan je vriendin en de vriend
die bij je was deze vrijdagavond 24 juni 2011;
het tijdstip was omstreeks 10 uur in de avond.
De verkoper Jo Gilissen, Maastricht.
Re: blourens
Geplaatst: 20 jul 2020, 16:21
door Pjotrvdw
Ik ben een neef van Ben en Ton Lourens en had een bijzondere band met hun. Helaas zijn ze beiden al lang dood. Ik ben op zoek naar schilderijen van hun en kwam deze reactie tegen. Jammer dat ik hier niet eerder op terecht ben gekomen, want is een leuk verhaal passend bij zoals ik hun ken.
Bedankt voor uw verhaal.
Peter
Re: blourens
Geplaatst: 12 apr 2021, 09:10
door Marije09
Goedendag,
Ook ik heb een schilderij van Ben Lourens. Hij was de neef van mijn oma.
Groetjes Marije Franken