Doorgaan naar inhoud

Re: Herman Paradies

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
  • GJHengeveld Offline

Bericht door GJHengeveld »
Herman Cornelis Adolf Paradies werd geboren op 14 september 1883 of 1887 te Rotterdam. Hij overleed te Schiedam op 22 januari 1966. Zijn beroep was: schilder en tekenaar. Het materiaal dat hij gebruikte was olieverf en aquarel, zijn onderwerpen waren oude buurtjes en stads- en havengezichten. Zijn stijl was impressionistisch-realistisch.
Vab 1883 tot 1940 werkte hij te Rotterdam, in Schiedam werkte hij van 1940 tot 1966. Hij was lid van en ingeschreven bij de Kunstenaars Vereniging S' 45 te Schiedam. Een stadsgezicht met de Sint Nicolaaskerk van Amsterdam (gemengde techniek) afmetingen 55 x 43 cm. werd in 1996 bij Christie's in Amsterdam geveild voor Hfl. 1800.- In 1992 was er een selectie van zijn werk te bewonderen bij Galerie Gabriels in Den Haag. Deze informatie heb ik verzameld in Pieter Scheen en Beeldend Benelux
  • Paul van den Eng Offline

Bericht door Paul van den Eng »
Sinds kort ben ik in het bezit van een echte Herman Paradies. Het betreft een polderlandschap met enkele drinkende koeien aan een plas op een weide en tussen de bomen aan de horizon het vergezicht van een dorp. Wie kan mij iets meer over dit schilderij melden?
B.v.d.
  • dirk Offline

Bericht door dirk »
Beste Paul,

Laat ik er daar nu precies ook 10 van hebben. Zoals je ze beschrijft fantastisch en origineel Hollands. Te gekke schilder die Herman.

dirk
  • Maurits Vroom Offline

re:Herman Paradies

Bericht door Maurits Vroom »
Ook ik ben familie van Herman Paradies, via mijn oma's kant. Mijn ouders hebben ook een schilderij van hem. Ik heb een tijdje bij Sotheby's gewerkt als werkstudent en daar werden een aantal schilderijen geveild. De schattingswaarde toen was ongeveer 3000 euro voor een schilderij van 40 bij 30 cm. Ook werden er tekeningen geveild.

Maurits Vroom
  • Ton Spamer Offline

Bericht door Ton Spamer »
Hallo onbekende Daan,
Om het schilderij te kopen (zo het al te koop is) heb ik niet genoeg gedl, maar een foto ervan zou ik heerlijk vinden.

Ton Sapmer
Zaan 34
5751 XH Deurne
a.spamer@hi.nl
  • Peter Spinnler Offline

Bericht door Peter Spinnler »
Heel toevallig zag ik eens een afdruk op groot formaat (50x80 cm) van een aquarel door: Herm.C.A. Paradies waarop centraal de Delftse Poort aan een kanaal
weergegeven was.

Vragen:

1. Wie kent dit werk? Is het ergens te bewonderen?
2. Is er een boek verschenen over deze schilder
Plaats reactie