U hebt hem kort geleden gekocht bij Veilinghuis Peerdeman en u heeft het vermoeden dat u fout bent voorgelicht.
Ik zie dat dit werk al meerdere keren is geveild en elke keer werd hij aangeboden als aquarel. Oa in 2018 bij veilinghuis Bubb Kuyper in Haarlem.
Als u twijfels hebt lijkt het me beter dat u terug gaat naar Veilinghuis Peerdeman.
mp.kunst Schreef:
-------------------------------------------------------
> U hebt hem kort geleden gekocht bij Veilinghuis
> Peerdeman en u heeft het vermoeden dat u fout bent
> voorgelicht.
> Ik zie dat dit werk al meerdere keren is geveild
> en elke keer werd hij aangeboden als aquarel. Oa
> in 2018 bij veilinghuis Bubb Kuyper in Haarlem.
>
> Als u twijfels hebt lijkt het me beter dat u terug
> gaat naar Veilinghuis Peerdeman.
Hallo,
Bedankt voor de reactie...
Ik zag idd er ook één bij de door u genoemde veiling heb een screenshot gemaakt van de veiling en bij mij staat precies hetzelfde geschreven,zelfde kusthandelaar dus ik denk dat mijn vermoedens kloppen en het dus een litho of zeefdruk is.
Ik heb het namelijk niet bij Veilinghuis Peerdeman gekocht.
Wat is dat ding mallotig ingelijst?? Links en rechts een stuk van de voorstelling weg laten vallen.... Het passe-partout is vrij nieuw en professioneel gesneden, maar waarschijnlijk niet voor dit werk. Twee jaar geleden bij Bubb Kuyper zat het ook al zo in de lijst. Als aquarel gecatalogiseerd. Dus is het een aquarel. Dat veilinghuis maakt geen fouten. De signatuur is ook hartstikke authentiek. Kortom: laat een passend passe-partout snijden, de inbrenger bij Bubb Kuyper was daar schijnbaar te gierig voor. Of laat achter het glas het hele blad zien, zonder passe-partout dus. Is vaak mooier, zie je op de Tefaf ook steeds meer.
van_oma Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is dat ding mallotig ingelijst?? Links en
> rechts een stuk van de voorstelling weg laten
> vallen.... Het passe-partout is vrij nieuw en
> professioneel gesneden, maar waarschijnlijk niet
> voor dit werk. Twee jaar geleden bij Bubb Kuyper
> zat het ook al zo in de lijst. Als aquarel
> gecatalogiseerd. Dus is het een aquarel. Dat
> veilinghuis maakt geen fouten. De signatuur is ook
> hartstikke authentiek. Kortom: laat een passend
> passe-partout snijden, de inbrenger bij Bubb
> Kuyper was daar schijnbaar te gierig voor. Of laat
> achter het glas het hele blad zien, zonder
> passe-partout dus. Is vaak mooier, zie je op de
> Tefaf ook steeds meer.
Hallo,
De foto is van veilinghuis peremans.
Mp was van mening dat ik het daar gekocht had....maar dat was niet het geval.
Vandaar dat ik zij.....raar dat er 2 dezelfde werken zijn identiek(zelfs de spetters en al)
Het enige wat mogelijk is......is dat het bij Kuyper is verkocht en toen heeft die gene het verkocht via peremans en die heeft het bij grofvuil gegooid....
Want ik heb het bij het vuilnis gevonden...vorige week in Zeist
Dan zou het idd de hele tijd om hetzelfde schilderij gaan......
van_oma Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is dat ding mallotig ingelijst?? Links en
> rechts een stuk van de voorstelling weg laten
> vallen.... Het passe-partout is vrij nieuw en
> professioneel gesneden, maar waarschijnlijk niet
> voor dit werk. Twee jaar geleden bij Bubb Kuyper
> zat het ook al zo in de lijst. Als aquarel
> gecatalogiseerd. Dus is het een aquarel. Dat
> veilinghuis maakt geen fouten. De signatuur is ook
> hartstikke authentiek. Kortom: laat een passend
> passe-partout snijden, de inbrenger bij Bubb
> Kuyper was daar schijnbaar te gierig voor. Of laat
> achter het glas het hele blad zien, zonder
> passe-partout dus. Is vaak mooier, zie je op de
> Tefaf ook steeds meer.
Waardeloos ingelijst ben ik met je eens.
Passepartout kleurt niet enz.
Het geheel moest waarschijnlijk is een standaard edoch (voor dit werk) te kleine standaard lijst gepropt worden...en dan moet 't werk het ontgelden.
Inlijsten zonder passepartout kan opzich...ik zou 't alleen doen als er sprake is van (fraai) handgeschept papier en een afbeelding die tot op de rand doorloopt (voorbeeld: werk van Heyboer. Werk op geschept papier, mooie ruwe papierrand die gezien mag worden én afbeelding welke tot op (of over) de papierrand gaat)
Zonder passepartout kan...maak dan wel gebruik van spacers. Spacers, vrijwel onzichtbaar in de lijst, nemen de functie van het passepartout over: ruimte tussen glas en kunstwerk.
Geen werk zou direct tegen 't glas moeten zitten (levert op den duur gelazer op, lang verhaal)
En als je opnieuw gaat inlijsten: neem een lichte blank houten lijst.
Aquarel (zachte tinten) en licht hout gaat altijd goed samen.
> Hallo,
>
> De foto is van veilinghuis peremans.
> Mp was van mening dat ik het daar gekocht
> had....maar dat was niet het geval.
>
>
> Vandaar dat ik zij.....raar dat er 2 dezelfde
> werken zijn identiek(zelfs de spetters en al)
>
> Het enige wat mogelijk is......is dat het bij
> Kuyper is verkocht en toen heeft die gene het
> verkocht via peremans en die heeft het bij
> grofvuil gegooid....
>
> Want ik heb het bij het vuilnis gevonden...vorige
> week in Zeist
>
> Dan zou het idd de hele tijd om hetzelfde
> schilderij gaan......
"...Want ik heb het bij het vuilnis gevonden...vorige week in Zeist"
Ik wil niet de zeikerd uithangen...maar ook bij 't grofvuil "gevonden" is diefstal. Ja, ook afval "annexeren" is diefstal.
Mocht iemand 't werk herkennen, aangifte doen...dan heb je een klein probleempje.