Doorgaan naar inhoud

joop van Huisstede

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Gerrit Heemskerk Kunsthandel Offline

Re: joop van Huisstede

Bericht door Gerrit Heemskerk Kunsthandel »
: Wie kent schilder-beeldhouder Joop van Huisstede en kan me iets vertellen over hem
Joop van Huisstede werd geboren in 1922 in Nederhorst den Berg, waar hij woonde tot 1960, toen hij verhuisde naar Vreeland. Hij was leerling van de Normaalschool o.l.v. Jan van Tongeren en van de Rijksacademie in Amsterdam. Hij was beeldhouwer en schilder maar kreeg bekendheid als restaurateur van beelden.
Meer info, stuur een e-mail naar mijn Gallerie aan de Keizersgracht 531 Amsterdam.
  • Kees van Huisstede Offline

Re: joop van Huisstede

Bericht door Kees van Huisstede »

Joop van Huisstede is een broer van mijn Vader, dus ik ben zijn neef.
Voor mij was deze Oom altijd een voorbeeld van oprechtheid en eerlijkheid, en ik heb altijd veel respect voor de man gehad, hoe de man als kunstenaar door het leven ging en een groot gezin voorzag van de dagelijkse boterham.
Vroeger kwam ik vrij veel over de vloer bij de familie, Ome Joop, Tante Jannie, Fyke, Joosje, Theo, Koos en Bas.
Vooral toen ze op de Hinderdam woonde in Nederhorst den Berg, later hebben ze nog een tijdje in Overmeer gewoond, maar dat was geen omgeving voor een vrije vogel als Ome Joop ( een rijtjeshuisje - oude nieuwbouw ) toen vertrok de familie naar Vreeland.
Mooi huisje onder aan de dijk van de vecht met een hoop ruimte.
Ik heb Ome Joop het laatst gesproken toen hij op het kerkhof de grafsteen van zijn Vader van letters voorzag vlak na het overlijden van onze Opa, ook dit was een pracht mens - was schrijnwerker in Nederhorst den Berg, en daar had Ome Joop het van denk ik.
Ik ben ook eens op een expositie geweest van Ome Joop in het Raadhuis van Naarden, beeldhouwer en schilder was hij, ook de Kerk ( naast het Paleis op de Dam ) heb ik regelmatig in het verleden Ome Joop gade geslagen als hij met zijn beeldhouwwerk bezig was.
De goede man is veel te vroeg overleden.

> : Wie kent schilder-beeldhouder Joop van Huisstede en kan me
> iets vertellen over hem
> Joop van Huisstede werd geboren in 1922 in Nederhorst den Berg,
> waar hij woonde tot 1960, toen hij verhuisde naar Vreeland. Hij
> was leerling van de Normaalschool o.l.v. Jan van Tongeren en
> van de Rijksacademie in Amsterdam. Hij was beeldhouwer en
> schilder maar kreeg bekendheid als restaurateur van beelden.
> Meer info, stuur een e-mail naar mijn Gallerie aan de
> Keizersgracht 531 Amsterdam.
Plaats reactie