Doorgaan naar inhoud

Klein chinees schaaltje

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• Pollewop Offline

Klein chinees schaaltje

Bericht door Pollewop »
Hallo,

Wie kan mij meer vertellen over dit piepkleine schaaltje..?

Ik heb er nog een aantal waar geen merktekens onder staan, maar wel oud zijn.

De bomen zijn teveel in het bos van de Chinezen tekens!

Gr, Pol
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • Lara_C_445 Offline

Re: Klein chinees schaaltje

Bericht door Lara_C_445 »
Hallo,

Ik zie geen Chinese karakters en van de kennis die ik heb over Chinese kunst en porselein, ziet het er niet uit als van China - dan wel met China geassocieerde landen.
Dit lijkt meer op een Westers schaaltje welke door de Chinese cultuur geïnspireerd is.

Wellicht handig dat je je zoektocht wat uitbreidt.

Groet, Lara
  • mp.kunst Offline

Bericht door mp.kunst »
Ik denk toch dat dit kopje Chinees is. Allereerst is de vorm van dit theekopje met de kleine afmeting en zonder oortje typisch Chinees. De vogel afgebeeld is een Feniks en die wordt veel afgebeeld op Chinees porselein. Dat het kopje niet is gemarkeerd met karakters is niet ongebruikelijk want Chinees porselein is een periode veel voorzien van een symbool ipv karakters.
  • Lara_C_445 Offline

Bericht door Lara_C_445 »
Deze verklaring lijkt mij logisch. Ik sluit mij hierbij aan.

In de vroegere dynasties van voormalige China - gebruikte ze inderdaad tekens - dat waren de voorgangers van de huidige traditionele karakters. Dat zie ik geen enkele wijze terug.
Bovendien ben ik bekend met kunst uit die dynasties, en zie geen enkele element terug wat authentiek Chinees zou moeten zijn.
Wat betreft de kraanvogel en de feniks; deze worden veel fijner getekend tot wel de latere qing dynasty.
Dus het lijkt mij absoluut geen Chinees, maar westers beïnvloedt door Chinese elementen.
Plaats reactie