Doorgaan naar inhoud

Wie kent deze signatuur?

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Bosmax Offline
  • Berichten: 13
  • Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:32

Wie kent deze signatuur?

Bericht door Bosmax »
Beste,

Wat een leuk forum! Mijn moeder vroeg mij te achterhalen wie de schilder is van het schilderij. Het enig wat wij kunnen opmaken is dat het eindigt op NG. Maar ook dat weten we niet zeker. Is in 1980 gekocht bij een kunsthandel door mijn grootvader als investering. Ik heb haar verteld dat ze er niet teveel van moet verwachten. Het is een groot schilderij breedte ongeveer 120 cm. Bij de laatste foto heb ik het schilderij uit de lijst gehaald.

Alvast bedankt,

Peter
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Wie kent deze signatuur?

Bericht door sytze »
Als de verkoper dit schilderij expliciet als investering heeft aangeprezen was hij niet te goeder trouw. Het is een massaproduct uit de gigantische Aziatische kunstfabrieken, in de trant van Bob Ross. Toch is deze behalve kitsch ook nog eens heel knap sprookjesachtig geschilderd en best geschikt voor bijvoorbeeld een kinderkamer. Maar bij een gewoon veilinghuis of kunsthandel hoef je met zo'n doek niet aan te komen. En zulke signaturen zijn veelal fantasie. En toch, wie weet, zou het op catawiki best wat opleveren.
  • Bosmax Offline
  • Berichten: 13
  • Lid geworden op: 13 feb 2018, 22:32

Re: Wie kent deze signatuur?

Bericht door Bosmax »
Dank je wel Sytze. Inderdaad de verkoper was kennelijk een oplichter. Mijn grootvader kocht geen schilderijen van 200-, gulden hij betaalde er zeker meer voor. Ze zijn toentertijd zelf voor veel geld verzekerd. Iedereen zit in het complot ;)

sytze
"En toch, wie weet, zou het op catawiki best wat opleveren."

Maar waar moet ik dan aan denken ? misschien 100/200 euro? of dat nog niet eens?

Ik heb zo ook nog wat andere schilderijen van hem maar waarschijnlijk ook massaproductie. Ik zal nog 1 schilderij zo hier posten.

Nogmaals bedankt.
Plaats reactie