Doorgaan naar inhoud

wie kent deze schilder; gesigneerd met H. Arleth of Arlath??

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

• sytze Offline

Re: wie kent deze schilder; gesigneerd met H. Arleth of Arlath??

Bericht door sytze »
De naam komt in Nederland niet voor, dus dat de maker een Limburger of überhaupt Nederlander zou zijn lijkt heel onwaarschijnlijk. De toets is eerder Frans, Spaans of Caraibisch. Bovendien komen zulke schilderijlijsten in Nederland niet voor. Arleth is weliswaar een Duitse schildersfamilie geweest, maar een H.Arleth is onvindbaar. Arlath idem.
  • EdwardK Offline

Re: wie kent deze schilder; gesigneerd met H. Arleth of Arlath??

Bericht door EdwardK »
Beste Sytze, bedankt voor je reactie. Je zou weleens de spijker op zijn kop hebben geslagen en dat er misschien een relatie is met die Duitse schildersfamilie. Mijn Limburgse vader die toen in Eygelshoven woonde, heeft namelijk in Duitsland gestudeerd (Aken) en dit schilderij in zijn studententijd gekocht, dus hij zou het schilderij ook in Duitsland gekocht kunnen hebben. Fijn ook te weten dat zo'n schilderijlijst in Nederland niet voorkomt en dat het dus geen Nederlandse schilder is. Weet jij iets meer van die Duitse schildersfamilie en/of waar ik meer informatie zou kunnen vinden over hun? Heel erg bedankt alvast.
Plaats reactie