Doorgaan naar inhoud

Onbekende Schilder ???

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?

Moderator: admin

  • Buck Offline
  • Berichten: 12
  • Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:32

Onbekende Schilder ???

Bericht door Buck »
Dit schilderij is al lange tijd in mijn bezit en ik dacht dat ik wist van wie het was maar ik twijfel ernu aan.
Kann iemand aanhand van de fotos ontdekken wie de maker van dit schilderij is.
De signatuur heb ik een paar keer gefotografeert, misschien is er een duidelijke afbeelding bij.
Het doek is 55 x 30 cm.
Achterop het schilderij Staat met potlood geschreven "Naar Corot Fransche School".

Hartelijk dank voor de moeite en ik laat nog weten van wie ik dacht dat het was ...
Bijlagen
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
9sAQwEFBQUHBgcOCAgOHhQRFB4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4eHh4
  • mp.kunst Offline
  • Berichten: 1303
  • Lid geworden op: 11 apr 2009, 23:59

Re: Onbekende Schilder ???

Bericht door mp.kunst »
Ik begrijp uw twijfel. Ik geef niet de garantie dat dit schilderij ook daadwerkelijk door hem is geschilderd maar iemand heeft het schilderij gesigneerd met de naam N. Bastert maar de signatuur wijkt toch wel op enkele plekken af van de signatuur van Nicolaas Bastert op andere schilderijen.
  • Buck Offline
  • Berichten: 12
  • Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:32

Re: Onbekende Schilder ???

Bericht door Buck »
Hallo MP Kunst

Hartelijk dank voor uw antwoordt.
Bastert was ook de naam die ik oncijfert had Maar was toch onzeker omdat zijn signatuur op de schilderijen die ik gezien heb dikker en duidelijker is.
Ik was geirriteerd door de gelijkenis van de laatste letters van zijn signatuur die wel precies zo zijn als op zijn schilderijen.
Vreemd is de "kriebel" die na zijn naam komt.
Is bekent of hij ooit voor een tijdje een andere signatuur heeft gehad, af en toe wisselen mensen die?
Hartelijk dank alvast voor een antwoord.
Buck
  • sytze Offline
  • Berichten: 460
  • Lid geworden op: 08 nov 2016, 17:18

Re: Onbekende Schilder ???

Bericht door sytze »
De kriebel is de afkorting van het Latijnse 'fecit' wat 'heeft gemaakt' betekent. Die toevoeging was vroeger vaak bedoeld om de maker als kopiist te onderscheiden van de 'inventor' degene die de voorstelling verzonnen had en die 'inv.' achter zijn naam kreeg. Maar ook toen er steeds minder gekopieerd werd, bleven sommige kunstenaars toch 'ft.' of ook wel 'f.' gebruiken, ook op eigen, originele voorstellingen. Minpuntjes: het is ook bij vervalsers erg populair :) en Bastert gebruikte het bij mijn weten niet. De signatuur maakt ook de indruk jonger te zijn dan het werk zelf.

Qua stijl doet het schilderij eerder Frans dan Nederlands aan en lijkt het in het bijzonder op (een navolging van) Corot met zijn iele boompjes.
  • Buck Offline
  • Berichten: 12
  • Lid geworden op: 30 jan 2015, 19:32

Re: Onbekende Schilder ???

Bericht door Buck »
Hartelijk dank Sytze voor je antwoord, heb ik weer wat geleerd.
Dat teken kende ik niet.
Ik denk dat het dann geen zin Meer heeft om nog verder te zoeken naar de oorspronkelijke maker want ik ga er
maar vanuit dat Corot niet met Bastert gesigneerd heeft.

Buck
Plaats reactie