Doorgaan naar inhoud

taxaties en beoordelingen

Te koop gevraagd, werk van deze kunstenaar - Kunst te koop aangeboden - Wie doet een bod?
  • kunstexpert Offline

taxaties en beoordelingen

Bericht door kunstexpert »
Na een half uurtje surfen over dit forum ben ik ietwat ontdaan door het grote aantal vervalsingen en kopieën dat hier al dan niet te goeder trouw wordt aangeboden. Met meer dan 22 jaar ervaring bij het programma 'Tussen Kunst en Kitsch' weet ik als geen ander hoe groot het aantal kopieën en vervalsingen is dat over de kunstmarkt zwerft.

Mijn advies aan de bezoekers van deze website en dit forum. Laat u door een deskundige adviseren als u niet met zekerheid in staat bent te beoordelen of het werk dat u wilt kopen of verkopen authentiek is en wat de eventuele waarde is.

Ook bij ons kunt u terecht voor taxaties zowel mondeling als schriftelijk. Voor de tarieven kunt u ons mailen. Taxaties van werken die door ons ter wederverkoop worden aangenomen zijn gratis.

Frank Welkenhuysen

www.kunstexpert.com
info@kunstexpert.com
  • Hart Offline

Re: taxaties en beoordelingen

Bericht door Hart »
Het grote aantal vervalsingen en kopieën dat hier wordt aangeboden? Wijs er dan eens een paar aan die onopgemerkt zijn gebleven, zou ik zeggen. Of mooier nog: "een groot aantal".
  • dutchfinearts Offline

Bericht door dutchfinearts »
Beste Frank ,
Wat een drogreden om goedkope reclame te maken voor jezelf..iedereen weet dat het hele internet en kunsthandel vol zit met vervalsingen dus dan zal het hier ook wel zo zijn..
Zoals zo vaak overschat je jezelf een beetje ,wat een tikkeltje arrogant aandoet .Dat blijkt al uit de naam www.kunstexpert.com .Je neemt jezelf veel te serieus qua kennis..Op "kunst en kitsch" zit je er ook vaak naast qua waardebepaling. Ik was ereens bij en toen wist je nog geeneens een pseudonym van Knikker terug te voeren!
Verder zijn je prijzen en tarieven zoals bij vele professionels helaas veel te duur.Te weinig werk voor te veel geld.
Ik zou zeggen iedereen kan bij mij GRATIS terecht voor taxaties.
Hans,
een ervaren hobbyist
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Kunst en Kitsch heeft me vaak kromme tenen van vervangende schaamte bezorgd voor het gestuntel van schilderijenboeren als Bouwman, de Winter en Welkenhuysen. Meestal declameren ze wat ze gauw in de Scheen hebben opgezocht.
  • Heemskerk Offline

Bericht door Heemskerk »
Luuk,

Inderdaad lijkt het wat vermakelijk, Maar Hart en
DutchfineArts hebben wel helemaal gelijk in hun kritiek op De Heer Welkenhuijsen.

Deze "expert", vertelt in het TV programma verhalen die hij net voor de uitzending heeft opzocht in De Scheen, terwijl er bronnen zijn waardoor hij veel meer te weten kan komen. De waardes die hij en zijn collegas noemen vinden ze in databanken met veilingopbrengsten zoals Art Price, alleen verhogen ze deze waardes, teneinde de prijzen in hun kunsthandel te rechtvaardigen. Daarnaast gebruiken zij tijdens de uitzending ingewikkelde ingestudeerde uitdrukkingen voor toch gewone zaken, alleen maar om hun eigen kennis, niveau en belangrijkheid te benadrukken.

De "kromme tenen" die Hart noemt, krijg ik ook.

En ook bij mij kan men al meer dan 10 jaar van 1 schilder gratis een taxatie krijgen.

Heemskerk

gh
  • winkelman Offline

Bericht door winkelman »

opvallend dat Welkhuijsen niet reageert.

niet op de vraag: Wijs er dan eens een paar aan die onopgemerkt zijn gebleven".

niet op alle overige opmerkingen.

denk dat wij hem nooit meer terugzien op de museumserver.

trouwens, In Kunst en Kitsch: Welkhuijsen brengt het nogal overtuigend, terwijl de Winter hopeloos staat te schutteren en in iedere aflevering over andere schilderijen precies hetzelfde zegt. Je krijgt bij hem de indruk, dat hij het liefst heel hard wegloopt.

Hoogsteder lijkt mij de enige die er echt verstand van heeft, maar 17de eeuw is dan ook veel moeilijker, dat moet je weten, kan je niet altijd nazoeken.

Willem
  • Hart Offline

Bericht door Hart »
Gaat het over dat schilderij van Alexandrine? Mail de gegevens (afmetingen, drager, techniek) maar, dan kan ik je wel ongeveer vertellen wat een normale prijs zou zijn. Bedenk wel: bij portretten die de beschouwer aankijken speelt altijd een rol dat niet iedereen een vreemd hoofd aan de muur wil.
saxhart@gmail.com
Plaats reactie