J,de Boer
Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar - Wie weet van wie dit schilderij is - Hoeveel is dit kunstwerk waard?
Moderator: admin
Re: J,de Boer
Bericht door sinah »ik ben in het bezit van een schilderij uit 1899 gesigneerd door J de Boer.Kan iemand mij daarover wat vertellen en informatie geven over de eventuele waarde?
Re: J,de Boer
Bericht door Hart »Er is in de kunstenaarslexica geen J.de Boer te vinden en dat hoeft ook niet te verbazen, want de kwaliteit wijst op een amateur. Het is vermoedelijk een kopie naar Cornelis Springer, die maakte vaak zulke voorstellingen met een boompje in het midden. Zijn pas bij Christie's geveilde gezicht op het Singel (sale 2849 lot 112)lijkt er erg op.
Re: J,de Boer
Bericht door sinah »Wat ik heb kunnen achterhalen was J de Boer wel degelijk een nederlandse kunstschilder!Hij wordt ook genoemd in de lijst van schilders.
Harlingen 1877-1946 Hoorn.
Zit ik dus nog steeds met de vraag die ik gesteld heb.
Harlingen 1877-1946 Hoorn.
Zit ik dus nog steeds met de vraag die ik gesteld heb.
Re: J,de Boer
Bericht door Hart »Die signeerde "Jan de Boer" en schilderde bloemen en blote dames. En heel goed ook. Voor iedere ingevoerde kunstliefhebber is duidelijk dat het hier een amateur betreft, die niet in boeken en databanken voor zal komen. Er waren wel meer kunstenaars die De Boer heetten en een voornaam met een J hadden, maar ze signeerden niet met "J. de Boer".
- hjj.thijssen Offline
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 mar 2017, 09:30
Jeremia door Jan Hovener
Bericht door hjj.thijssen »Goedemiddag
Ik ben in het bezit van dit Schilderij dat is geschilderd door Jan Hovener uit Rotterdam
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijk waarde is nu?
Bij voorbaat dank.
Ik ben in het bezit van dit Schilderij dat is geschilderd door Jan Hovener uit Rotterdam
Kan iemand mij vertellen wat de mogelijk waarde is nu?
Bij voorbaat dank.
- hjj.thijssen Offline
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 mar 2017, 09:30
Landschap door Kneepkens
Bericht door hjj.thijssen »Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van dit mooie schilderij door Kneepkens.
Kan iemand mij hier meer over vertellen en ook wat de mogelijke waarde is?
Bij voorbaat dank.
Groeten
Ik ben in het bezit van dit mooie schilderij door Kneepkens.
Kan iemand mij hier meer over vertellen en ook wat de mogelijke waarde is?
Bij voorbaat dank.
Groeten